Genel Bilgi
Kod | TLS409 |
Ad | Örme Kumaş Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERİN MEZARCIÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERİN MEZARCIÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, örme kumaş yapılarını tanıyabilmeleri, analizini yapabilmeleri, örme kumaş tasarımı yapabilmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Örme kumaş analizinin temel ilkeleri, Atkı örmeciliği ile üretilen temel örgü yapılarındaki kumaşların analizi, üretim hesaplamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Örme Analizi ve Tasarımı Ders Notları-Doç.Dr.Yasemin Kavuşturan,2007. 2. Düz Örme Teknolojisi, Cevza Candan, Dalteks Yayını, 2000. 3. Knitting Technology, David J. Spencer, Technomic Pub.,2001. 4.Tekstil Teknolojisi, Örme Kumaş analizi, Meb yayınları, 2011, 58 sayfa, Ankara.
Notlar
1. Örme Analizi ve Tasarımı Ders Notları-Doç.Dr.Yasemin Kavuşturan,2007. 2. Düz Örme Teknolojisi, Cevza Candan, Dalteks Yayını, 2000. 3. Knitting Technology, David J. Spencer, Technomic Pub.,2001. 4.Tekstil Teknolojisi, Örme Kumaş analizi, Meb yayınları, 2011, 58 sayfa, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örme kumaş yapılarını tanıyabilmek |
ÖÇ02 | Bir örme kumaş numunesini analiz edip örgü raporunu oluşturabilmek |
ÖÇ03 | Bir örme ürün hakkında araştırma yaparak rapor hazırlayabilme |
ÖÇ04 | Bireysel ve ekip çalışma yapabilme becerisini kazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örmeciliğe giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Örmeciliğin temel ilkeleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Örme kumaş analizinin temel ilkeleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Örme kumaş analizi ile ilgili temel kavramlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Atkılı örmecilikte üretilen temel örgü yapılarındaki kumaşların analizi-1.grup kumaşlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Atkılı örmecilikte üretilen temel örgü yapılarındaki kumaşların analizi-2.grup kumaşlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | Atkılı örmecilikte üretilen temel örgü yapılarındaki kumaşların analizi-3.grup kumaşlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atkılı örmecilikte üretilen temel örgü yapılarındaki kumaşların analizi-4.grup kumaşlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Atkılı örmecilikte üretilen örgü kumaşların analizi-1.grup kumaşlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Atkılı örmecilikte üretilen örgü kumaşların analizi -2.grup kumaşlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Atkılı örmecilikte üretilen örgü kumaşların analizi -3.grup kumaşlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Atkılı örmecilikte üretilen örgü kumaşların analizi -4.grup kumaşlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | raporların sunumu-1.grup öğrenciler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | raporların sunumu-2.grup öğrenciler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |