BY213 Hızlı Yazma ve Ok.Tek.

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY213
Ad Hızlı Yazma ve Ok.Tek.
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NAZAN KUL TÜLÜ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. NAZAN KUL TÜLÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Anlama becerisi olarak okumanın önemini ve okuma sürecinin aşamalarını kavratmak, okuma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak, okuma engellerini ortadan kaldırarak günlük hayatta ve mesleki hayatta karşılaştığı yazıları kısa sürede okuma ve anlama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çeşitleri ve amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. Hızlı ve anlayarak okuma becerisini geliştirme çalışmaları. Not almada dikkat edilecek hususlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

TUNALI Murat: Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri ve Okuma Psikolojisi: İstanbul, 2021: Yediveren Yayınları TUNALI Murat: Hızlı Okuma Teknikleri Eğitim Egzersiz Kitapçığı: İstanbul, 2006: Yakamoz Yayıncılık

Notlar

Hızlı Okuma Kursu Ders Notları -Kırklareli MEB-Anlayarak ve hızlı okumaya yönelik açık erişimli uygulama videoları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hızlı okumanın ortaya çıkış sebeplerini bilir.
ÖÇ02 Hızlı okumanın tekniklerini öğrenir.
ÖÇ03 Okuma ve anlama arasındaki ilişkiyi kavrar.
ÖÇ04 Okumanın amaçlarına göre çeşitlerini belirtir.
ÖÇ05 Okuma becerisinin kuramsal boyutlarını kavrar.
ÖÇ06 Hızlı okumanın zamandan tasarruf sağlamada önemini bilir.
ÖÇ07 Yanlış okuma alışkanlıklarını kavrar.
ÖÇ08 Göz egzersizlerinin hızlı okumadaki önemini açıklar.
ÖÇ09 Yazının temasını belirtir.
ÖÇ10 Okuma ve konsantrasyon arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ11 Okumanın insan hayatındaki yeri ve önemini kavrar.
ÖÇ12 Not alma tekniklerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. 4
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hızlı okuma ve yazmanın önemi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Hızlı Okumanın Tarihçesi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Okuma Türleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Hızlı Okumanın Önündeki Engeller Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Aktif görme alanını genişletme Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Göze ritim kazandırma teknikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Yatay ve dikey okuma Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etkili Not Alma Teknikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
10 Okuma Yöntemleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Üstün okuma teknikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Atlayarak okuma teknikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Seçerek okuma teknikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Etkin Okuma Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Örneklerle hızlı okuma uygulamaları Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı 1. Hafta Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı 2. Hafta Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 05:25