Genel Bilgi
Kod | BY220 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Faaliyet Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projeler geliştirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Uluslararası ve ulusal kuruluşların güncel raporları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanır. |
ÖÇ02 | Gönüllülük kavramı ve gönüllülük yönetimini anlar. |
ÖÇ03 | Gönüllü çalışmalarla ilgili proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Takım çalışmasını sivil toplum kuruluşları ile yapar. |
ÖÇ05 | Sahada yürütülen gönüllü çalışmalara katılır. |
ÖÇ06 | Etik, ahlaki, dini ve geleneksel değerlerle ilgili toplumsal duyarlılık geliştirir. |
ÖÇ07 | Sivil toplum kuruluşlarını tanır. |
ÖÇ08 | Sivil toplum kuruluşları ile çalışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin tanıtımı | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
3 | Proje yazma | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
4 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje taslağı sunumu | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
6 | Proje uygulamaları 1 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
7 | Proje uygulamaları 2 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | danışman değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje uygulamaları 3 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje uygulamaları 4 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje uygulamaları 5 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje uygulamaları 6 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
13 | Proje uygulamaları 7 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
14 | Proje sunumları ve değerlendirme 1 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
15 | Proje sunumları ve değerlendirme 2 | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
AKTS | 4 AKTS |