Genel Bilgi
Kod | JS209 |
Ad | İlk Yardım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kişilerin yaşamını veya sağlığını tehlikeye düşüren kaza hastalık vb. durumunda sağlık ekibinin yardımı sağlanıncaya kadar yaşamın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla olay yerinde ilaçsız yapılan uygulamaları öğrenmek
Dersin İçeriği
lk yardımın tanımı ve amacı, temel yaşam fonksiyonları, temel yaşam desteği, yaralanmalarda ilk yardım, şok ve bilinç kaybında ilk yardım, yanıklarda, donmalarda, sıcak çarpmalarında ilk yardım zehirlenmelerde, ısırık ve sokmalarda ilk yardım, tekniğine uygun hasta taşıma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk yardımın tanımı öğrenir ve acil yardım ile arasındaki farkı kavrar. |
ÖÇ02 | İlk yardımcının özellikleri öğrenir ve karşılaştırma yapar. |
ÖÇ03 | Çevresindeki sağlık kuruluşlarının özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | İnsan vücudu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Hangi durumlarda ilk yardım yapılacağını öğrenir ve uygular. |
ÖÇ06 | Kaza değerlendirmesi ve alınan gereken tedbirleri öğrenir ve uygular. |
ÖÇ07 | Basit yaralanmalarda yapılması gerekenleri öğrenir ve uygular. |
ÖÇ08 | Hava olayları bağlı durumlarda neler yapılması gerektiğini kavrar ve uygular. |
ÖÇ09 | Hayat kurtarmanın temel basamaklarını öğrenir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel İlk yardım Bilgileri | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hasta/Yaralının ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Temel Yaşam Desteği I | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Temel Yaşam Desteği II | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kanamalar ve Şokta İlkyardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yaralanmalarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kırık Çıkık ve Burkulmalarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Acil Bakım Gerektiren Hastalıklarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Zehirlenmelerde İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sıcak Çarpması, Yanık ve Donmalarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hayvan Isırmalarında ve Böcek Sokmalarında İlkyardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Vücuda Yabancı Cisim Kaçmalarında İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Boğulmalarda İlk Yardım | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Sınava Hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,36 | ||
AKTS | 2 AKTS |