MIM229 Maket Yapım Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM229
Ad Maket Yapım Teknikleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AHMET KOÇHAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. AHMET KOÇHAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimari bir ürünün 3 boyutlu anlatımı aşamasında; farklı malzeme, yöntem ve tekniklerle sunum zenginliğini artırırken, yeni tasarımlar kurgulamak.

Dersin İçeriği

Mimari bir ürünün 3 boyutlu anlatımı aşamasında; maket yapımı, farklı maket sunum ve teknikleri konularında öğrenci bilgilendirilir ve uygulamaları yapılır. Maket sunum yöntem ve tekniklerinin teorik bilgi altyapısı oluşturulduktan sonra, seçilen bir mimari yapının maketi üzerinde farklı yöntem ve teknikler sınanır. Seçilen mimari ürünün, maket yapım sürecinde; proje analizi, malzeme seçimi, topografya analizi ve arazi maketi, iç mekan, merdiven, çatı, kapı, pencere vb yapı elemanlarının ifade edilmesi, çeşitli malzeme ve el aletlerinin kullanımı bireysel ya da grup çalışmalarla uygulaması yapılır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Haftalık Program PPS Sunumlar

Notlar

1. AKGÜN, m., Mimari maketler, Birsen Yayınevi, 2004. 2. HACIHASANOĞLU, O., Mimari Maket Yapım Teknikleri, İ. T. Ü. Mimarlık Fakültesi, 1992.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu anlatımda teknik bilgiyle, el becerisini geliştirme, tasarımı 3. boyutta estetik düşünceyle buluşturma ve entelektüel bir sunum hazırlar
ÖÇ02 Tasarımın her aşamasında üç boyutlu hayal gücünü kullanır ve tasarımın temel ilkelerini üç boyutlu yorumlar
ÖÇ03 Farklı maket yapım tekniklerini, değişik malzeme ve kendine özgü sunumlarla ortaya koyarken, tasarım sürecinin her aşamasını üç boyutlu biçimlerle ifade eder
ÖÇ04 Mimari tasarımda, iç ve dış mekanların kompozisyonunun donatılarıyla uyumu aşamasında üç boyutlu görsel algı oluşturur, farklı alternatifler üreterek doğru sonucun yorumlar ve özgün bir şekilde sunar
ÖÇ05 Farklı bilgiler içerisinden doğruyu, deneysel çalışmalarla analiz ve sentez edilerek seçer, sonuç ürünü doğru malzemelerle en iyi biçimde sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 DERS İÇERİĞİ HAKKINDA GENEL BİLGİ Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 MAKET NEDİR - NEDEN MAKET YAPILIR Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 MAKETİN TARİHİ Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 MAKET KULLANIM ALANLARI 1 Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 MAKET KULLANIM ALANLARI 2 Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 MAKET TÜRLERİ Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 HAREKETLİ VE TARİHİ ESER MAKETLERİ NEDEN MİMARİ MAKETİ Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Konuların genel tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ARASINAV SUNUMLARI Ara sınavda teslimi yapılan ödevin özgün ve yaratıcı bir şekilde sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 MALZEME VE MAKET YAPIM 1 Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 MALZEME VE MAKET YAPIM 2 Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 MİMARİ MAKET ÇEŞİTLERİ Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 SONUÇ Geçmiş konuların analizi ve sentezi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 FİNAL SUNUMLARI 1 Finalde teslimi yapılacak ödevin özgün ve yaratıcı bir şekilde sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 FİNAL SUNUMLARI 2 Finalde teslimi yapılacak ödevin özgün ve yaratıcı bir şekilde sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların genel tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların genel tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 02:57