MIM297 Mimari Proje III

8 AKTS - 6-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 7 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM297
Ad Mimari Proje III
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 7 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Erdem ÇINKIL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Elnaz GOHARNIA MÜLAYİM (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Elbrous HAMASH (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Yadigar Ece HATİPOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör.Dr. AHMET KOÇHAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Proje konusuna ait örneklerin ve arazinin analizi (iklim, yol, topoğrafya vb.), yakın ve uzak çevrenin (kentsel açıdan) değerlendirilmesi ile leke etüdleri; mekansal organizasyon, işlevsel akıcılık, kütlesel senaryo ve fonksiyon ilişkisi, strüktürel çözümler, malzeme kullanımı, cephe analizleri, yeşil mimari, standart ve yönetmeliklere uyum, yapı kimliği vb. kriterler ile öğrencilerin sentez yapabilme, çok sayıda çözüm alternatiflerini maketi ile birlikte tartışabilme ve ideal olan önerisini geliştirerek 2 ve 3 boyutlu sunma ve sonucunda bir sonraki projeyi almaya hazır hale gelmesidir.

Dersin İçeriği

Proje konusu, doğal çevre koşullarını çok yönlü olarak tasarım problemlerine veri olarak kullanarak yapay çevre tasarlama becerisini geliştirecek niteliktedir. Konular, mimari düşüncenin strüktür, konstrüksiyon, detay ile birlikte ele alınması; farklı detay düzeylerinde çalışılması gereken tasarım problemleri olarak ele alınır. Çok karmaşık olmayan bina yada binalar grubu, tasarım süreçlerinin deneyimlenmesi, teknik verilerin tasarım süreçlerine dahil edilmesi, tüm tasarım alanları ile ilgili bilgilendirme ve araştırma çalışmalarının sonuçlarını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Mimari Proje 2

Kaynaklar

Mimarlık Dergileri

Notlar

Tezler ve Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konunun analizlerini yapar (çevresel iklimsel vb.)
ÖÇ02 Elemanları ve fonksiyon şemasını inceler, programı yorumlar ve arazi modeli oluşturur
ÖÇ03 analizler doğrultusunda çeşitli senaryolarla küçük ölçekli etütler ve maketler yapar
ÖÇ04 Malzeme, doku, renk ve şekil-zemin ilişkisi ile yapıya estetik değer ve kimlik verir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, konunun açıklanması Konu üzerinde inceleme Araştırma dosyasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Arazi ile ilgili bilgiler vb içeren çeşitli analizler - yer ve çevre analizi, literatür araştırması, örnek projeleri inceleme Konu üzerinde inceleme, Araştırma dosyasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Araştırma dosyasının teslimi ve konu ile ilgili görüşme İhtiyaç programının geliştirilmesi, ana fikrin ve tasarım prensiplerinin belirlenmesi Konu üzerinde inceleme, Araştırma dosyasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kitlesel senaryo içeren 2 ve 3 boyutlu leke etütleri ile çok sayıda alternatifler üretme Konu üzerinde inceleme, Araştırma dosyasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Modeller yardımı ile öneri geliştirme 1 Konu üzerinde inceleme, Araştırma dosyasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Modeller yardımı ile öneri geliştirme 2 Konu üzerinde inceleme, Araştırma dosyasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Modeller yardımı ile öneri geliştirme 3 Konu üzerinde inceleme, Araştırma dosyasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Jüri ve Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
9 Eskiz ve Maket Çalışmaları 1 Çeşitli yapı eleman ve detay vb. konusunda araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Eskiz ve Maket Çalışmaları 2 Çeşitli yapı eleman ve detay vb. konusunda araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Eskiz ve Maket Çalışmaları 3 Bina estetiği, malzeme vb. konusunda araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Eskiz ve Maket Çalışmaları 4 Bina estetiği, malzeme vb. konusunda araştırma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Eskiz ve Maket Çalışmaları 5 Proje ve maket çalışmalarının son düzenlemeleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Eskiz ve Maket Çalışmaları 6 Proje ve maket çalışmalarının son düzenlemeleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Eskiz ve Maket Çalışmaları 7 Proje ve maket çalışmalarının son düzenlemeleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Jüri ve Sınav için hazılrık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Jüri ve Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 200
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,00
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 03:38