Genel Bilgi
Kod | JS326 |
Ad | Doğal Yapı Malzemeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Her türlü doğal yapı malzemesinin aranması ve bulunması yönteminin geliştirilmesini, arama tekniklerini, İstenilen deneyleri ve malzemenin kullanım kriterlerini öğretir
Dersin İçeriği
Doğal yapı malzemelerinin sınflandırılması. Araştıma teknikleri. Örnekleme yöntemleri, Arazi ve laboratuvar çalışmaları. Malzeme deneyleri (Toprak, kaya, ağreğa), Baraj ve otolyol gibi mühendislik alanında kullanılan doğal yapı malzemelerinin genel özellikleri, doğal yapı malzemelerinin kalite ve miktar çalışmaları kullanım standartları. Raporlama.
Dersin Ön Koşulu
Zemin mekaniği dersi almış olmak
Kaynaklar
Doğal yapı malzemeleri Ders notları
Notlar
zemin mekaniği kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arama tekniklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Gerekli deneyleri öğrenir |
ÖÇ03 | Malzemenin kullanım kriterleri öğrenir |
ÖÇ04 | Rapor yazma tekniğini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal yapı malzemelerinin sınıflaması | okuma | |
2 | Doğal yapı malzemeleri araştırmaları | okuma | |
3 | Doğal yapı malzemeleri araştırmaları (Ön çalışmalar, Ayrıntılı çalışmalar, Uygulama aşaması ve sonrası yapılan araştırmalar | okuma | |
4 | Örnek alma yöntemleri | Düz anlatım,Sunum | |
5 | Örnek alma yöntemleri, (örselenmiş, örselenmemiş ve karot örnekleri) | Düz anlatım,Sunum | |
6 | Toprak malzeme araştırmaları, yapılan deneyler (sondaj, araştırma çukurları, jeofizik yöntemler, laboratuar çalışmaları vb), | Düz anlatım,Sunum | |
7 | Kaya Malzeme araştırmaları, yapılan deneyler | Düz anlatım,Sunum | |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | |
9 | Barajlarda kullanılan doğal yapı malzemeleri ve özellikleri | Düz anlatım,Sunum | |
10 | Kaya dolgular, liman dolguları vs yapılarda kullanılan malzemeler ve özellikleri | Düz anlatım,Sunum | |
11 | Otoyol, demiryolu gibi çizgisel Mühendislik yapılarında kullanılan doğal yapı malzemeleri ve özellikleri | Düz anlatım,Sunum | |
12 | Deney sonuçlarının değerlendirilmesi ve malzemele standartları | Düz anlatım,Sunum | |
13 | Malzeme araştırmaları, rapor teknikleri | Düz anlatım,Sunum | |
14 | 1. Malzeme Ocakları ile ilgili Teknik Gezi | Arazide gözlem | |
15 | 2. Malzeme Ocakları ile ilgili Teknik Gezi | Arazide gözlem | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |