Genel Bilgi
Kod | MIM236 |
Ad | Yapı Malzemesi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yapı malzemesi bileşenlerinin öğretilmesi, Yapı malzemelerinin kullanılması, Yapı malzemelerinin geliştirilmesi
Dersin İçeriği
Metaller, Polimerler ve Ahşap, Bağlayıcı Maddeler ve Çimento, Beton Karma Suyu, Beton Agregaları, Betonda Aranan Özelikler, Dış Etkilere Dayanıklılık, Beton Karışım Hesapları, Rötre, Sertleşmiş Beton Özellikleri, Katkı Maddeleri, Beton Üretim İşleri, İstatistik Kalite Denetimi, Özel Betonlar, Seramik ve Kagir
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
İsmail Hakkı Çağatay, Yapı Malzemeleri, Ders Notları. Bekir Postacıoğlu, Beton, Cilt 1. Bağlayıcı Maddeler, Teknik Kitaplar Yayınevi, 1986. Bekir Postacıoğlu, Beton, Cilt 2. Agregalar, Beton, Teknik Kitaplar Yayınevi, 1986. Turhan Y. Erdoğan, Betonu Oluşturan Malzemeler, Çimentolar, Türkiye Hazır Beton Birliği, 1995. A. M. Neville, Properties of Concrete, Pitman Publishing Ltd., London, 1977.
Notlar
yapı malzemesi katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Polimer, ahşap ve metal malzeme özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Betonda kalite denetiminin koşullarını sıralar. |
ÖÇ03 | Özel betonlar, seramik ve kagir malzemeler |
ÖÇ04 | Yapı malzemesi olarak bağlayıcı malzemeleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Beton malzemenin bileşenlerini ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Beton karışım hesabı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzeme giriş | Malzeme giriş, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Malzeme özellikleri, iç yapısı | Malzeme özellikleri, iç yapısı , literatür arş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Malzeme fiziksel, kimyasal vs.özellikleri | Malzeme fiziksel, kimyasal vs.özellikleri, literatür arş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Malzeme fiziksel, kimyasal vs.özellikleri, Çimento yapısı, türleri, özellikleri | Malzeme özellikleri,/ Çimento yapısı, türleri, özellikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Harçlar (beton, sıva) | Harçlar (beton, sıva) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Agregalar | Agregalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Taze Betonda Aranan Özellikler | Taze Betonda Aranan Özellikler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Beton karışım hesapları1 | Beton karışım hesapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Beton karışım hesapları2 | Beton karışım hesapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rötre, Sertleşmiş Beton Özellikleri | Rötre, Sertleşmiş Beton Özellikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Katkı Maddeleri, Beton Üretim İşleri, İstatistik Kalite Denetimi | Katkı Maddeleri, Beton Üretim İşleri, İstatistik Kalite Denetimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Özel Betonlar, Seramik ve Kagir | Özel Betonlar, Seramik ve Kagir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Laboratuvar1 | Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
15 | Laboratuvar2 | Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |