Genel Bilgi
Kod | MIM365 |
Ad | Staj |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AHMET KOÇHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AHMET KOÇHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mesleki eğitimde öğretilenlerin uygulamasının yapılarak bilgilerin pekiştirilmesi.
Dersin İçeriği
Lisans eğitiminde öğrenilenlerin şantiyede uygulamasının yapılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Staj Defteri
Notlar
Staj Defteri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapı elemanlarını yerinde görür ve detaylara hakimiyeti artar |
ÖÇ02 | Teorik bilgiyi farklı disiplinlerle birlikte uygulamada sınayarak, mesleki deneyim kazanır |
ÖÇ03 | Farklı aşamalarda mesleki uygulamalara katılarak deneyim kazanır |
ÖÇ04 | Ekip çalışmasının önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TANIŞMA, DERS İÇERİĞİ VE DÖNEMLE İLGİLİ BİLGİ | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Staj defterinin hazırlanması 1 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Staj defterinin hazırlanması 2 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Staj defterinin hazırlanması 3 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Staj defterinin hazırlanması 4 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Staj defterinin hazırlanması 5 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Staj defterinin hazırlanması 6 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | İlgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Staj defterinin değerlendirmesi | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Staj defterinin değerlendirmesi 2 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Staj defterinin değerlendirmesi 3 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Staj defterinin değerlendirmesi 4 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Staj defterinin değerlendirmesi 5 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Staj defterinin değerlendirmesi 6 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Staj defterinin değerlendirmesi 7 | İlgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,08 | ||
AKTS | 2 AKTS |