MIM343 İç Mekan Donatı İlişkisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM343
Ad İç Mekan Donatı İlişkisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İç mekan organizasyonuna yönelik bilgilerin aktarılması, Öğrencinin iç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama becerilerinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

İç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama, Uygun sunumlar kullanılarak iç mekan organizasyonunda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşumunu, gelişimini ve uygulamalarını ifade edebilme, İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları iç mekan donatı ilişkisi bağlamında açıklama, yorumlama ve değerlendirme becerisi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İç Mekan Tasarımı, Francis D.K. Ching. İç Mimarlıkta Doku, Malzeme, Russell Gagg. İç Mekan Tasarımının Temelleri, John Coles, Naomi Hou. The Handbook of Interior Architecture and Design, Editör: Graeme Brooker, Lois Weinthal

Notlar

İç Mimarlıkta Yapı Bileşenleri ve Nesneler, Graeme Brooker, Sally Stone. Ergonomi, Atlıhan Onat Karacalı. Kültür ve İç mimarlık, B. Burak Kaptan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan tasarımı ve donatılar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Donatıların türlerini ve kapsamını kavrar
ÖÇ03 İç mekanda donatıların alternatif yerleşimi ile mekanın nasıl farklı algılanacağı hakkında farkındalık kazanır
ÖÇ04 İç mekan tasarımında malzeme, doku, ışık ve renk konuları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Mekan, donatı, insan boyutları, kullanıcı gereksinimleri vb. tanım ve kavramları üzerine bilgi aktarımı Tanım ve kavramlar hakkında öğrenciye araştırma ödevi verilmesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Antropometrik boyutlar, fiziksel ve psiko-sosyal gereksinimler ve ergonomi vb. tanım ve kavramlar üzerine örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İç mekan organizasyonunda donatı-mekan kurgusuna dair bilgilerin aktarılması İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması -1 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması-2 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması-3 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili araştırma ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Öğrenciye iç mekan analizi için ödev verilmesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Örnek araştırmalarının sunumu İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 İç mekan planlama süreçlerinin anlatımı ve örneklemesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Mekan türleri ve mekan kullanımlarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi Öğrenciye örnek araştırması için ödev verilmesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
14 Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması-1 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
15 Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması-2 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili araştırma ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili araştırma ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:05