Genel Bilgi
Kod | MIM419 |
Ad | Yapı Projesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Ünsal ÇAKIRCA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Basri GAZİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. TOLGA UZUN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarlanan Bir Mimari Ürün İle İlgili Araştırma, Sistem Seçimi, Malzeme Seçimi Kararlarının Oluşturulması / İnşaat, Makine, Elektrik Mühendislikleri Hizmetleri İle Koordineli Bir Şekilde Yapının Üretimi İle İlgili Tüm Verilerin Elde Edilmesi / Uygulama Projesinin Çizim Evreleri.
Dersin İçeriği
Tasarlanan Bir Mimari Ürün İle İlgili Araştırma, Sistem Seçimi, Malzeme Seçimi Kararlarının Oluşturulması / İnşaat, Makine, Elektrik Mühendislikleri Hizmetleri İle Koordineli Bir Şekilde Yapının Üretimi İle İlgili Tüm Verilerin Elde Edilmesi / Uygulama Projesinin Çizim Evreleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Türkçü, H. Ç. Yapım, İlkeler Malzemeler Yöntemler Çözümler, İstanbul Birsen Yayınları, 2010. ESER, Lâmi, “YAPI BİLGİSİ DERS NOTLARI” Cilt-1, 2, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayını, İstanbul 1970, 122 sayfa.
Notlar
Türkçü, H. Ç. Yapım, İlkeler Malzemeler Yöntemler Çözümler, İstanbul Birsen Yayınları, 2010. ESER, Lâmi, “YAPI BİLGİSİ DERS NOTLARI” Cilt-1, 2, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayını, İstanbul 1970, 122 sayfa.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarıma uygun taşıyıcı sistem seçimi yapar. |
ÖÇ02 | Yapı elemanlarının tasarımını yapar. |
ÖÇ03 | Proje yönetim sürecinde uygulamaya dönük kararlar verir. |
ÖÇ04 | Detay tasarımı ve sistem tasarımı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üzerinde çalışılacak ön projelerin belirlenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme |
2 | Proje ile ilgili arsa ve diğer verilerin analizi, araştırma çalışması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | Yapısal tasarım kapsamında temel kararların belirlenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Taşıyıcı sistem ve malzeme seçimi çalışmaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Alt sistem seçim kararlarının oluşturulması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme |
6 | Yapı elemanlarının tasarımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yapı malzemelerinin seçimi ve uygulamaları. Ödev teslimi (derste soru sorup veya anlatan) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Yapı malzemelerinin seçimi ve uygulamaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Proje yönetim sürecinde uygulamalar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yapı alt sistemlerinin projeye entegrasyonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kesin tasarım proje çalışması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Detay tasarımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Detay tasarımı 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Detay tasarımı 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 26 | 4 | 104 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 26 | 2 | 52 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |