Genel Bilgi
Kod | MIM457 |
Ad | Binalarda Nem Yalıtımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TOLGA UZUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. SERPİL ÇERÇİ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Binaların içinden ve dışından tehdit edebilecek suya (basınçlı veya basınçlı) önlemlerin neler olduğunun açıklanması; orijinal tasarımlar elde edebilecek yeşil teras, havuz vb. kullanımlarda detay sorunlarının çözülmesi, uygulama ile desteklenen teknik bilginin aktarılması.
Dersin İçeriği
Yapılarda Su ve Nem Etkileri / Dış ve İç Ortam Koşulları / Su ve Nem Yalıtım Ürünleri / Kimyasal Katkılar / Bitümlü, Plastik ve Polimer Bitümlü Ürünler / Suya -Neme, Yağmura, Basınçlı Suya Karşı Önlem ve Düzenlemeler / Drenaj ve Derzlerde, Islak Hacimli ve Yüzme Havuzlarında Önlem ve Düzenlemeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
YALITIM binalarda ısı yalıtım, nem, gürültü denetimi, su yalıtımı, : TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI, 2005 ISBN NO : 975-395-989-3
Notlar
Yapılarda Su ve Nem Kontrolü Öznur Bülent SeçkinYasin Çağatay Seçkin Nazire Papatya Seçkin Literatür Yayıncılık - Akademik Kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nem nedenleri, nem hasarının boyutları ve yapıya etkisini açıklar. |
ÖÇ02 | Nem korunumu için aktif ve pasif önlemler, yapısal ve organizasyonel korunma şekillerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarihi yapılarda su ve neme karşı çürüme önlemlerinin kullanımını açıklar. |
ÖÇ04 | Yapılarda çatı, bodrum ve duvar elemanlarının neme karşı korunumunu yorumlar . |
ÖÇ05 | Neme karşı alınabilecek uygun yalıtım malzemelerini ve uygulama yöntemlerini seçer. |
ÖÇ06 | Ülkemizde nem yalıtımı ile ilgili düzenleme ve yönetmeliklerin neler olduğunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapıda su yalıtımının kavram, anlam ve amacı, (görsel / teorik tanıtımı, içeriği, türleri) | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nem ile ilgili bazı terimlerin açıklanması; Nemin yapıda oluşma nedenlerinin analizi | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Suyun etki derecesine göre yalıtım yöntemleri | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yalıtım türleri ve yöntemleri, su geçirmez beton, sıva, şap harcı | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Metal malz. ile yalıtım, yalıtım pestili, plastik yalıtım, dolgu macun vb | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Su basıncına, yüzey ve sızıntı sularına, toprak nemine karşı yalıtım | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Duvarların neme karşı korunumu, derzler ve bağlantılar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zemin nemine karşı korunumda kullanılan bitümlü malz., plastik örtüler, | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Basınçsız suya karşı, binanın iç / dış korunumu (ıslak hacimlerin korunumu) | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Basınçlı suya karşı korunum, kullanılan malz. ve yalıtımın iç / dış uyulaması | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Araştırma konusuları üzerinde tartışma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Konu ile ilgili araştırma ödevinin verilmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Standartların (TS, ISO) değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Konu ile ilgili araştırma ödevinin verilmesi,Standartların (TS, ISO) değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma / Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma / Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |