SRT133 Seramik Kimyası 1

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT133
Ad Seramik Kimyası 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seramik sır, boya ve astar teknolojisinde kullanılan kimyasal maddelerin tanımı, yapısı ve özellikleri, hazırlanmaları, ısıl davranışlarının incelenmesi hakkında yeterli bilgi düzeyine ulaşmaları kazanması sağlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kimyasal temel kavramlar, Isı, sıcaklık, kütle, ağırlık, mol kavramı, bileşiklerin adlandırılması, bileşiklerin yüzde bileşimi ve hesaplaması, Kimyasal bağlar, seger formüllerinde kullanılan oksitler ve özellikleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Tüm genel kimya kitapları ders kaynağı olarak kullanılabilir...


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Maddenin özellikleri, sınıflandırılması, ölçümü (SI birim sistemleri), terimlerini öğrenir
ÖÇ02 Kimyasal elementler, Özellikleri, Mol kavramını öğrenir
ÖÇ03 Kimyasal elementler, Mol kavramı, seramik kimyasında mol kavramının kullanımını kavrayabilir
ÖÇ04 Yüzde bileşim ve kimyasal formüller, Seramik bileşiklerin ve hammaddelerin yüzde bileşimlerini hesaplayabilir
ÖÇ05 Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, mol kavramı ve kimyasal bileşikler, seramik kimyasında kullanımını öğrenir
ÖÇ06 Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, mol kavramı ve kimyasal bileşikler, özelliklerinin kavranması ve uygulamada nasıl olması gerektiğini kavrar
ÖÇ07 Mol kavramı ve seger formülü ilişkisi. Mol kavramınının seger formülünde uygulamasını kavrar
ÖÇ08 Kimyasal tepkimeler ve kimyasal eşitlikler, seramik ürünlerin fırınlama süreçlerini kavrayabilir
ÖÇ09 Seramik bünyelerde Kimyasal tepkimeler ve kimyasal eşitlikler, seramik ürünlerin fırınlama süreçlerinin hepsini kavrar
ÖÇ10 seramik renklendirici bileşikler, renk verme özelliklerinin kimyasala olarak inceler ve yorum yapabilir
ÖÇ11 Seramik sırlarında seramik renklendirici bileşikler, renk verme özelliklerini kavrar
ÖÇ12 Seramik ürünlerde kimyasal bağlar ve özelliklerini öğrenir
ÖÇ13 Sırlarda kimyasal bağlar ve özelliklerinin etkisini kavrar
ÖÇ14 Sır nedir, özellikleri nelerdir. Camlaşma nedir, sır ile camlaşmanın ilşikisini öğrenir
ÖÇ15 Seramik sırların özelliklerini kavrar ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Maddenin özellikleri, sınıflandırılması, ölçümü (SI birim sistemleri), Maddenin özelliklerini, sınıflandırılmasını çalışarak gelir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Kimyasal elementler, Kimyasal elementlerin neler olduğunu bilir, mol kavramı ilişkisini inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Kimyasal elementler, Mol kavramı, Mol kavramı ve elementlerle ilgili bilgileri pekiştirerek gelir. Sınıfta uygulama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Yüzde bileşim ve kimyasal formüller Yüzde bileşimi ile ilgili matematiksel terimleri öğrenerek gelir. Bunun yanında kimyasal formüllere giriş yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, Seramik bileşiklerin kimyasal formüllerini öğrenerek gelir. Bunlarla ilişkilendirmeyi yapabilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, mol kavramı ve kimyasal bileşikler, Seramik bileşiklerin kimyasal formüllerini öğrenerek gelir. Bunlarla ilişkilendirmeyi yapabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Mol kavramı ve seger formülü Seger kimdir. Seramik formülü niçin kullanılır. Mol kavramı ilişkisi nedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav 7 haftalık konuları tekrar ederek, çeşitli kaynaklardan sorular çözülerek, sınava hazırlanabilir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kimyasal tepkimeler ve kimyasal eşitlikler, seramik ürünlerin fırınlama süreçleri, Kimyasal tepkime konusunu kimya kitaplarından araştırır ve Kimyasal tepkimeleri konusuna çalışarak gelir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 seramik renklendirici bileşikler, Renk ve renklendirici bileşikler, renk verme özellikleri konusunu araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 seramik renklendirici bileşikler, renk verme özellikleri Seramikte renk konusunu araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Seramik ürünlerde kimyasal bağlar ve özellikleri, Kimyasal bağlar konusunu araştırı ve seramikle ilişkisini kurar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Seramik ürünlerde kimyasal bağlar Kimyasal bağların seramik ürünlere etkisini araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Seramik ürünlerde sırların özellikleri Sır kelimesini öğrenir, camın yapısını çalışır. Sır ve cam ilişkisini açıklayabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Sır ve camlaşma Sırın nasıl oluştuğunu ve hangi kimyasal elementlerin oluşturduğunu çalışır. Camın oluşumunu çeşitli kaynaklardan araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün haftaların konularına çalışır, uygulama dersleri tekrar edilir. Sınavlara hazırlıklı gelir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün haftaların konularına çalışır, uygulama dersleri tekrar edilir. Sınavlara hazırlıklı gelir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:18