Genel Bilgi
Kod | SRT141 |
Ad | Teknik Resim ve Perspektif |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım sürecinde üretilecek ürünün teknik çizimini yapabilmek, tasarlanacak ürünü projelendirmek, detaylandırmak ve ölçülendirmek yöntemlerini öğretmek amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Seramiğin teknik çizimine dair detaylar
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Myo lar için Teknik Resim
Notlar
Yaşar TÜFEKLİ basılmamış ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknik Resim kurallarını açıklar. |
ÖÇ02 | Tasarımı ölçülendirir. |
ÖÇ03 | Projelendirme yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Teknik Resim kurallarını kullanarak tasarım yapar. |
ÖÇ05 | Perspektif çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Perspektif bakış açısıyla tasarım yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik resmin tanımı,amacı,kapsamı,geometrik çizimler | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
2 | Temel çizimler,çokgenler,eliptik şekiller,alan ve hacim hesaplamalarının çizim yolu ile yapılması | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
3 | Ölçek kavramı,tanımı,teknik çizimde ölçek kullanımı | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Cisimlerin üç görünüşünün çizilmesi | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Cisimlerin kesitlerinin çizilmesi | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Seramik ürünlerin çizim tekniklerinin tanıtımı | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Perspektif görünüşün geometrik anlamı ve yorumu ,Perspektifte kullanılan terimler ve anlamları | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Perspektif Çeşitleri | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Çift Kaçış Noktalı Perspektifle form Çizim Uygulamaları | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Çift Kaçış Noktalı Perspektif Metoduyla Çizilen Form Perspektiflerinin Mekan İçine Yerleştirilmesi-1 | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Çift Kaçış Noktalı Perspektif Metoduyla Çizilen Form Perspektiflerinin Mekan İçine Yerleştirilmesi-2 | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Aile türlerine göre ıslak mekan tasarımı, donatı çizim uygulamaları ve mekan tasarımı projelerinin çizimi-1 | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Aile türlerine göre ıslak mekan tasarımı, donatı çizim uygulamaları ve mekan tasarımı projelerinin çizimi-2 | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Aile türlerine göre ıslak mekan tasarımı, donatı çizim uygulamaları ve mekan tasarımı projelerinin çizimi-3 | Verilen kaynakların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |