Genel Bilgi
Kod | SRT134 |
Ad | Seramik Kimyası 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seramikçiler için kimya, seramiğin kimyasal yapısı, özellikleri, kristal yapısı, kristal yapının remk üzerine etkileri,seramik renk, renklendirici özellikleri, seramik sırlarda renklendirici kullanımı, boya kavramları, renk ölçüm yöntemleri ve kimyasal hazırlanmaları kazandırılmaktadır.
Dersin İçeriği
Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
Tüm genel kimya kitapları ders kaynağı olarak kullanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik sırların özelliklerini ve seramik boyalarla ilişkisini kavrar |
ÖÇ02 | Seramik sırların ve boyaların özelliklerini ve hazırlanmalarını kavrayabilme, Sır çeşitlerini ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ03 | Seramik yapıların özellikleri ve boya-sır ilişkilerini kavrar |
ÖÇ04 | Seramik kristal yapıyı ve boya-renk ilişkisini kavrar |
ÖÇ05 | Seramik sır ve boyalarında kullanılan oksit ve bileşiklerin özellikleri ve adlandırmalarını öğrenir |
ÖÇ06 | Seramik sır ve boyalarında kullanılan oksit ve bileşiklerin uygulamada kullanımlarını kavrar |
ÖÇ07 | Sağlığa zararlı bileşiklerin kimyasal reaksiyonlarını öğrenebilir, bundan korunma yollarını kavrar |
ÖÇ08 | Sağlığa zararlı bileşiklerin kimyasal reaksiyonlarının nasıl zararsız hale gtirebilceğini, sırçalaştırmayı kavrar |
ÖÇ09 | Sır ve bünye arasındaki ilişkiyi kavrar |
ÖÇ10 | Seramik sırların bünye üzerinde nasıl tutunduğunu kavrayabilir. Bunlardaki kimyasal ilişkiyi saptar |
ÖÇ11 | Ara tabaka oluşumunu, seramik sır ve çamur ilişkisini kavrar |
ÖÇ12 | Sırların sanatsal olarak kullanımını kavrayabilir. Nasıl kullanması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ13 | Sanatsal sırları hazırlar ve Uygular |
ÖÇ14 | Endüstriyel Sırlar hazırlar ve uygular |
ÖÇ15 | Bütün seramik sırları birlikte değerlendirebilir, kullanım alanlarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramikte sır ve boyalarda kullanılan oksitler ve özellikleri, tanım ve uygulamaları | Seramik sırları ve oksitleri çalışarak gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
2 | Seramik sırlarda kullanılan, Al2O3, SiO2 ve benzeri kimyasal oksitlerin seramik sırlarda kullanımı | Seramik oksitleri bilir ve hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Seramik sırlar ve boyaların özellikleri. Boya sır ilişkisinin araştırılması | Seramik boyalı örnekleri araştırarak gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Seramik yapılar, renk ve özellikleri | Seramik türlerini ve yapılarına hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | seramik Pigment yapıları, üretimi ve üretim aşamaları, özellikleri | seramik pigmentler konusunda araştırmalar yaparak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seramik boya ve pigmentlerin farkı, özellikleri, kullanım alanları | Pigment ve boyalarla ilgili araştırmalar yaparak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Seramik boyalarda kullanılan oksitlerin özellikleri, sırçalaştırılması, sağlık açısından değerlendirilmesi | Oksitlerin yapı ve özelliklerini bilerek gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | 7 haftalık seramik sır ve oksitleri konularına hazırlıklı gelir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Seramik sır ve boyaların genleşme ile ilişkisi | Genleşme terimi ile ilgili araştırma yaparak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Seramik sır ve boyaların yüzey gerilimi ile ilişkisi | Yüzey gerilimi ile ilgili ilgili araştırma yaparak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Seramik sırların çamur bünye ile ilişkilerinde yüzey gerilimi ve genleşmenin etkileri | Çamur bünye ve sır konularına hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Seramik sırların sanatsal kullanımında sır çeşitleri, Sır altı, sır üstü, sır içi boyalar ve özellikleri | Seramik sır çeşitlerini öğrenerek gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sanatsal Sır altı, sır üstü, sır içi boyalar ve özellikleri ve kullanımı | Sanatsal sırların uygulama alanlarına hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sanatsal sırların uygulaması ve fırınlanması | Uygulama için tabletlerini önceden hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Endüstriyel sırların uygulaması ve fırınlanması | Endüstriyel Uygulama için tabletlerini önceden hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama ve teorik olarak değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seramik Uygulama ve teorik olarak değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |