SRT146 Temel Sanat Eğitimi 2

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT146
Ad Temel Sanat Eğitimi 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel sanat öğelerinin kavraması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders, genel bir vizyon ve bakış açısı geliştirmenin yanı sıra öğrencinin sanat ve tasarım alanlarındaki teknik becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Temel Sanat Eğitimi 2; renk, doku, zıtlık konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ÖZTUNA, H.Yakup. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık. ISBN: 978-9944-172-15-8. İstanbul.

Notlar

MAY, Rollo.( 2003). Yaratma Cesareti (çeviren: Alper Oysal) Metis Yayınları. ISBN 975-342-190-7. , İstanbul .


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Plastik sanatların temel ögeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve rengi tanıyabilir
ÖÇ02 Doğadan bulduğu nesne üzerinde ışık gölgeyi kullanır. Canlı cansız model ile çizgi, nokta, leke elemanlarını yorumlar.
ÖÇ03 Canlı cansız model ile çizgi, nokta, leke elemanlarını yorumlar.
ÖÇ04 Doğal, yapay dokuları araştırır.
ÖÇ05 Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritm, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir.
ÖÇ06 Uygulamalı olarak denge ve ritm kavramını geliştirir.
ÖÇ07 Zıtlık kavramı ile kendi çalışmalarını yorumlar.
ÖÇ08 Renk bilgisini geliştirir ve kompozisyonda kullanır.
ÖÇ09 Plastik sanatların temel ögeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve rengi tanımlar.
ÖÇ10 Yeni Biçim Üretme Yöntemlerinden metamorfozu tanımlar.
ÖÇ11 Seçtiği obje üzerinden kendi metamorfozunu yaratır.
ÖÇ12 Koramı tarif eder, kompozisyonlarında kullanır ve uygular
ÖÇ13 Öğrenci kendi Koram'ını yaratır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler. Görsel Sanat Elemanları:çizgi, renk, biçim, form, doku, değer/valör, aralık/espas. Görsel Sanat İlkeleri: denge, ritim, hareket, zıtlık, bütünlük, vurgu, motif. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Görsel Anlatımda Zıtlık, Ritim ve Denge. Kolaj Tekniği. Renk, doku, biçim, ölçü, aralık, ton vs. zıtlıkları. Görsel Etkide Zıtlık İlişkileri. Zıtların birliği. Zıtlık esaslı değer ve denetleme ilkeleri; açık-koyu, az-çok, büyük-küçük, köşeli-yuvarlak, ağır-hafif, vs. Yüzey değerlendirmesi/Proje 1 Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Biçim. Biçim bulma. Görsel anlatımda Ritim ve Denge. Ritim. Tam Tekrar, Aralıklı Tekrar, Değişken Tekrar. Denge. Simetrik Denge, Asimetrik Denge. Formda, renkte, harekette, açık-koyuda, az-çok, şiddetli- şiddetsiz, hareketli-hareketsiz, büyük-küçük, uzak-yakın gibi zıtlık dengelerinin sağlanması. Yüzey değerlendirmesi/Proje 2. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Nesne etütleri. Doğal ve yapay nesne etütleri. Açık-koyu, büyük-küçük, uzak-yakın gibi zıtlık dengelerinin sağlanması.Yüzey değerlendirmesi/Proje 1 Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Nesne etütleri. Doğal ve yapay nesne etütleri. Açık-koyu, büyük-küçük, uzak-yakın gibi zıtlık dengelerinin sağlanması.Yüzey değerlendirmesi/Proje 2 Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Kara kalem ile portre. Yeni Biçim Üretme Yöntemleri; Metamorfoz. Yüzey değerlendirmesi/Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 Yeni Biçim Üretme Yöntemleri. Metamorfoz Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Biçim, Geometrik ve organik biçimler. Koram; Eksensel Koram. Biçimlendirme. Sitilize etme.Soyutlama. Özgür ve özgün dışavurum teknikleri. Çiçek etüdü. Yüzeydeğerlendirmesi/Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Biçim. Sitilize etme. Soyutlama. Yüzey değerlendirmesi/Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Eleman ve Eleman Teorileri. Tekstür. Koram; Merkezsel Koram.. Görsel Anlatımda Derinlik Etkileri. Optik Göz Yanılmaları. Eser incelemeleri. Optik Dokunun prensipleri 1. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Eleman ve Eleman Teorileri. Tekstür. Koram; Merkezsel Koram.. Görsel Anlatımda Derinlik Etkileri. Optik Göz Yanılmaları. sanat eserlerinin incelemeleri. Optik Dokunun prensipleri 2. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Yüzey DeğerlEleman ve Eleman Teorileri. Strüktür. Doğal strüktür özellikleri. Yapay strüktürde temel prensipler. Strüktür uygulamaları. Form Tekrarı - Form Artımı. Tam tekrar, aralıklı tekrar, değişen tekrar. Yeni Form Üretmede Birim Eleman. Yeni form olasılıklarının araştırılması. Yüzey değerlendirmesi/Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
14 Yeni Form Üretmede Birim Eleman. Çeşitli malzemelerin (ahşap, alçı, karton) olanaklarından yararlanarak birim eleman ve bağlantı düzenekleri ile strüktür çalışmaları. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Strüktür konusuna ilişkin uygulama çalışmaları. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 6 42
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:27