Genel Bilgi
Kod | SRT148 |
Ad | Seramik İşletme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AZMİ YALÇIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletmelerin tanımı, türleri ve kuruluş süreci, fonksiyonları, çevresi ve işletmelerin ekonomideki yeri hakkındaki bilgileri seramik işletmeciliği yönünden ele almaktır.
Dersin İçeriği
Ekonomik yaşam ve işletmecilik temel kavramları, işletmelerin amaçları ve işletmelerin türleri, işletme çevresi ve sistemi, işletmelerin sosyal ve etik sorumlulukları, işletmelerin kuruluş yatırımı ve kuruluş yatırım araştırmaları, işletmelerin hukuki yapıları ve işletme birleşmeleri, işletme yönetimi ve yönetim fonksiyonları, işletmelerin üretim, pazarlama, finansman ve insan kaynakları yönetimi fonksiyonları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erdoğan, Zafer (2012), İşletme İlkeleri, Anadolu Üniversitesi
Notlar
Konu ile ilgili araştırma makaleleri ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini açıklar |
ÖÇ02 | İşletmeleri girdiler, çıktılar, süreçler, çevre, sistemler ve alt sistemler boyutları ile birlikte açıklamar, bu boyutları birbirleri ve işletme ile ilişkilendirir |
ÖÇ03 | İşletmelerin çevre ile etkileşimini açıklar, sistem, alt sistemler, açık ve kapalı sistemler kavramlarını tanımlar, işletmeyi sistem boyutu ile analiz eder |
ÖÇ04 | İşletmenin temel fonksiyonları olan, pazarlama, tedarik, üretim, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik vb. alt sistemlerini tanımlar, işletme üst sistemi ile ilişkilendirir |
ÖÇ05 | Eleştirel bakış geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı ve temel kavramlar | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekonomik yaşam döngüsü ve işletme | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İşletme biliminin konusu ve diğer disiplinlerle ilişkisi | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Üretim faktörleri ve girişimcilik | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bir sistem olarak işletme, sistem ve özellikleri, akış kavramı | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İşletme fonksiyonları, işletmelerin sınıflandırılması | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İşletmelerin yapısı: hukuki, ekonomik, teknik, sosyal ve beşeri yapı | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kitabın ilgili bölümünü ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşletmelerde kuruluş çalışmaları (yer seçimi) | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Seramik işletmeciliğinde ölçek ve KOBİ'ler | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Küreselleşme ve seramik işletmeleri | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Pazarlama alt sistemi | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tedarik ve üretim alt sistemi | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Finans ve muhasebe alt sistemi | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İnsan kaynakları, ARGE ve halkla ilişkiler alt sistemleri | Kitabın ilgili bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Kitabın ilgili bölümünü ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Kitabın ilgili bölümünü ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |