SRT263 Bilgisayarda Tasarım 3

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT263
Ad Bilgisayarda Tasarım 3
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Adobe premier programi yardimi ile videoları düzenlemektir

Dersin İçeriği

Bilgisayar Desteği ile Video montaj ve düzenleme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ADOBE PREMIERE PRO CC EĞİTİM KİTABI

Notlar

İnternet videolari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal hayatta sağlıklı ve etkili iletişim kurar ve sürdürür
ÖÇ02 İş hayatında sağlıklı ve etkili iletişim kurar ve sürdürür
ÖÇ03 Mesleği ile ilgili gelişmeleri izlemek ve kendini kişisel olarak sürekli geliştirir
ÖÇ04 Mesleğin ait olduğu alandaki temel bilgi ve becerileri kısa film gücünü kullanarak geliştirir
ÖÇ05 Film çekiminde kullanılan ekipmanları tanır
ÖÇ06 Temel düzeyde film hikayeleri yazarbilmek
ÖÇ07 Film çekim ortamlarını tasarlar
ÖÇ08 Film sahnesinde gerekli olacak kostümleri organize eder
ÖÇ09 Film çekim zamanlarına göre gerekli ışık ortamlarını hazırlar
ÖÇ10 Film çekimi ile ilgili temel konulara hakim olur
ÖÇ11 Çekilen film sahnelerini kurgular ve montajlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye de sinemanın doğuş ve gelişimi Sinemanın Doğuşu Araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Program formatı oluşturma ve yapım hazırlıklarını yürütmek Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Senaryonun temel öğelerini incelemek Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Senaryonun dramatik yapısını oluşturmak Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
5 Kamerayı, sabit parçalarını ve aksesuarlarını ayarlamak Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Çekim malzemelerinin bakım ve korumasını yapmak ve uygun kayıt ortamını seçerek kullanabilmek Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Görüntü diliyle istenen etkiyi sağlamak Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Dramatik Aydınlatma kullanım amaçları Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
10 Dramatik Aydınlatma Yapmak Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Görüntü çekim hatalarını engellemek Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
12 Banttan yayınlanan programların çekim sonrası çalışmalarını yürütmek Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Kurgunun temellerini incelemek Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Dijital videonun avantajları Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
15 Dijital video düzenlemesi Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kitap, dergi, makale taramak Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:57