Genel Bilgi
Kod | SRS305 |
Ad | Tasarım Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım süresini kuramsal olarak değerlendirmek, ürün ve tasarlama arasındaki süreçte yöntemleri öğretmek, çağımıza hitap eden endüstriyel ürün tasarlatmaktır.
Dersin İçeriği
Tasarım yöntemleri ve süreçleri, tasarlanacak ürünle ilgili olan sorunun tartışılması, yeni bir ürünün tasarlanması
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Adımlar, Tasarlama Kuramları ve Metotları
Notlar
Konuyla ilgili araştırma makaleleri ve internet veri tabanlı kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım yapabilecek yöntemleri öğrenir |
ÖÇ02 | Endüstri-Ürün ve Tasarımcı ilişkisini analitik olarak değerlendirir |
ÖÇ03 | Seramik Endüstrisini ve proseslerini öğrenir |
ÖÇ04 | Belli gereksinimlere dayanan tasarım problemlerini çözer. |
ÖÇ05 | Tasarım yapmanın çeşitli yöntemlerini araştırarak fikirler sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım yöntemleri ve süreçleri hakkında teorik bilgilendirme | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tasarım süreçlerini belirleme | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proje konusu belirleme | Günümüze kadar seramik malzemeden yapılan endüstriyel tasarımları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Bir ürünün tasarımında kullanılabilinecek ilkelerin tartışılması yönetim, pazarlama, araştırma-geliştirme, üretim ilkelerinin incelenmesi | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Belirlenen ön ilkelerin deneme amaçlı ön tasarımı, çok yönlü değerlendirmelerin yapılması | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Üretim süreci için teknik detaylarının incelenmesi, üretim sonrası süreçte ortaya çıkabilecek sorunların çözüm çalışmalarının yapılması | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Çalışmaların değerlendirilmesi | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ürünün geliştirme aşamasının çok yönlü olarak incelenmesi | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Ürünün, kullanıcının değişen isteklerine göre yeniden değerlendirilmesi | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tasarlanan ürünün görsel mesajlara dayalı çözümlemelerinin etkinliğinin tartışılması | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Bilgisayar destekli modellemesi yapılmış tasarımın değerlendirilmesi | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tüm tasarımların değerlendirilmesi | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Projenin uygulanabilirliğinin incelenmesi | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje sunumu | Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dönem sonu çalışmalarının değerlendirilmesi | Verilen tüm kaynaklara hazırlanılarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final Sınavı Haftası | Tasarımların tamamlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı Haftası | Tasarımların Tamamlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |