Genel Bilgi
Kod | SRS311 |
Ad | Yüzeysel Tasarım 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye: yaratıcı güçlerini geliştirme, temel çizimler yapma görsel sanat ögeleri ve kompozisyon ilkeleri hakkında bilgi verilerek iki boyutlu ve üç boyutlu yüzeylere uygulanabilecek özgün yüzey değerlendirmeleri oluşturabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Görsel sanat ögeleri ve kompozisyon ilkeleri ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. Öğrenci yüzey, biçim ilişkilerini kurgulayabilecek ve sorgulayabilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Abdullah Demir, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993
Notlar
Temel Tasarım, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Prof. Dr. Kerim Çınar, Mimar Semra Çınar, 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüzey değerlendirme sorunlarına estetik çözümler üretir. |
ÖÇ02 | Kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci günümüz sanatı ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon geliştirir |
ÖÇ04 | Yüzey- biçim ilişkilerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Tasarım ilkelerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Belirlenen proje üzerinde açık-koyu renk kontrastını uygular. |
ÖÇ07 | Belirlenen proje üzerinde sıcak-soğuk renk kontrastını uygular. |
ÖÇ08 | Projeyi ölçekli olarak ortaya çıkarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve ders sonunda ulaşılmak istenen hedefler üzerinde söyleşi. Sanat nesnesini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yüzey biçim ilişkileri:Form ve fon tanımı, form fon ilişkileri. Proje konusuna uygun ögeler üzerinde bilgilendirme. | Konuyla ilgili araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Yüzey biçim ilişkileri:Form ve fon tanımı, form fon ilişkileri. Proje konusuna uygun ögeler üzerinde bilgilendirme.Tasarı İlkeleri; Tekrar ilkesi. Yüzey değerlendirmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tasarı İlkeleri; Uygunluk ilkesi. Proje konusunun belirlenmesi. Yüzey değerlendirmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tasarı İlkeleri; Zıtlık ilkesi, Denge ilkesi. Yüzey değerlendirmesi. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tasarı İlkeleri; Koram ilkesi. Ritim ilkesi.Yüzey değerlendirmesi. Tasar. Ölçekli renklendirme çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Tasarı İlkeleri; Egemenlik ilkesi. Benzerlik ilkesi. Yüzey değerlendirmesi. Tasar. Ölçekli renklendirme çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Seçilen yüzey değerlendirmesinin Açık-Koyu Renk Kontrastı uygulaması. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Seçilen yüzey değerlendirmesinin Açık-Koyu Renk Kontrastı . Kişisel yorum çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Seçilen yüzey değerlendirmesinin Sıcak-Soğuk Renk Kontrastı uygulaması. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Seçilen yüzey değerlendirmesinin Sıcak-Soğuk Renk Kontrastı. Kişisel yorum çalışmaları | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Seçilen yüzey değerlendirmesinin Tamamlayıcı (Komplementer) Renk Kontrastı uygulaması. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Seçilen yüzey değerlendirmesinin Tamamlayıcı (Komplementer) Renk Kontrastı. Kişisel yorum çalışmaları. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projenin ölçekli renklendirilmiş önerilerinin kontrolü. | Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |