Genel Bilgi
Kod | SRT449 |
Ad | İleri 3D Modelleme Teknikleri 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
3Ds MAx Programı Yardımı İle Temel Animasyon Yapılarını Öğretmek
Dersin İçeriği
İleri 3D Modelleme Teknikleri 1
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Internet kaynaklı birçok eğitim videosu.
Notlar
Internet kaynaklı birçok eğitim videosu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri derecede modelleme teknikleri kullanarak her tür tasarım ve sanat projesini bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak modeller |
ÖÇ02 | Sanat ve Tasarım Bilgilerini Seramik alanında ileri düzeyde kullanır ve uygular |
ÖÇ03 | Tasarım alanındaki teknik ve teknolojik bilgileri kullanır |
ÖÇ04 | İki ve üç boyutlu düşünür ve ifade eder |
ÖÇ05 | Üç boyutlu çıktılardan kalıp alma tekniklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kamera Etkileri | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Target Camera (Hedef Kamera) | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Free Camera (Hareketli Kamera) | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Camera tracker | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Panoroma Exporter | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Vray Camera | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Camera Map | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Işık Etkileri | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Animasyonlar | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Track View Efekleri | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sahne Birleştirme | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Vray(Plug-in) 1 | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Vray(Plug-in) 2 | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Vray(Plug-in) 3 | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |