Genel Bilgi
Kod | SRS445 |
Ad | Girişimcilik 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ürün, süreç veya pazarları tespit edip bunları kullanmak vasıtasıyla yeni bir ekonomik faaliyet başlatarak veya var olan bir ekonomik faaliyeti büyüterek değer yaratmayı hedeflemektir.
Dersin İçeriği
Geleceğin girişimci tasarım ve sanatçıları için yeni fikir geliştirme, iş planı hazırlama, iş kurma, işi büyütme, ticarileştirme ve pazarlama konularında bilgiler sunmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İş Modeli Üretimi Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur
Notlar
KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Tüm girişimcilik kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1) Girişimcilik nedir ve çeşitlerini öğrenir |
ÖÇ02 | 2) Bir girişimci de bulunması gereken özellikleri bilir |
ÖÇ03 | 3) proje planlaması ve aşamalarını bilir |
ÖÇ04 | 4) İş planlamasını öğrenir ve uygular |
ÖÇ05 | 5) Pazarlama ve pazar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | 6) Finansal analiz tablolarını okumayı bilir |
ÖÇ07 | 7) Girişimciliğe destek olan kurumları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik nedir ve çeşitleri nelerdir | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Başarılı girişimcilerin özellikleri | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | İşletme temel kavramları | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İşletme temel kavramları ve nitelikleri | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Küçük işletme nedir tanımı sınıflandırılması | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İş fikri geliştirme ve yaratıcılık | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İnovasyon nedir ve inovasyon çeşitleri | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve sunu takibi, tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Girişimcileri başarısızlığa götüren nedenler | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Risk nedir ve nasıl belirlenir | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Fizibilite nedir ve nasıl yapılır | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Fizibilite ev ödevi | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fizibilite sunumları | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Durum analizi nedir | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |