UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

EVOLVE 1 (Cambridge Yayınevi)

Notlar

EVOLVE 1 Öğrenci Çalışma Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak temel ifadeleri kullanabilir
ÖÇ02 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen ifade ve cümleleri kullanabilir
ÖÇ03 Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazabilir
ÖÇ04 Temel paragraf yazma becerisi edinebilir
ÖÇ05 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir
ÖÇ06 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilir
ÖÇ07 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilir cevap verebilir.
ÖÇ08 Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dört elli çalışma kurallarını uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta randevularını takip eder.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar.
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Evdeki işlerle ilgili konuşma, seyahatle ilgili sorular sorma/ cevaplar verme, şimdiki zaman Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 Telefon konuşması yapma, ulaşım araçları, şimdiki zamanı kullanma Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Beceri ve yeteneklerimizle ilgili konuşma, beceri bildiren fiiller, can/can't in kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Seyahat ve tatillerle ilgili konuşma, tatil planları yapma, this/these Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 İstek ve gereklilik bildiren yapılar, mağazada alışveriş Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Planlanmış aktivitelerimizile ilgili konuşma, going to yapısı ve kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Yer tarifi yapma, birisi için tatil planlama, 7-9. ünitelerin tekrarı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Gelecek zaman ile Wh- soruları, dışarı aktiviteleri, mevsimler, giysiler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Geçmişle ilgili konuşma, was/were Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 was/were yapısıyla soru cümleleri, insanları/yerleri tarif eden sıfatlar, renkler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Yemekle ilgili sözcük bilgisi, restoranda yemekle ilgili konuşmak Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Yiyecek-içecek ısmarlama, geçmiş zaman pratiği, 10-12. ünitelerin tekrarı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:16