SHS220 Hastayla İletişim

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS220
Ad Hastayla İletişim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FUNDA GÜLAY KADIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FUNDA GÜLAY KADIOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerliği öğrencilerine klinik uygulamalarda hastayla başarılı iletişim kurma konusunda kapsamlı bilgi vermek ve bu bilgiyi rol playing uygulamalarıyla desteklemek ve bu konudaki becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

İletişim Becerileri, Empati, Etkin ve Edilgin Dinleme, Sağlık Alanında Empati, Pediatrik ve Geriatrik Hastalarda İletişim Sorunları, Sağlık Alanında İletişim Çatışmaları ve Şiddet

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1.İlter Uzel, Diş Hekimliğine Giriş. ISBN:975-487-131-0, ADANA/2006 <br>2. Uzel İ. Çam Y. Klinik Diş Hekimliği El Kitabı. ÇÜDHF Yayın no:5, Adana 2006.<br>3.Kadıoğlu FG. Ağız-Diş Sağlığı Teknikerliği Eğitimi Ders Notları

Notlar

Kadıoğlu FG. Ağız-Diş Sağlığı Teknikerliği Eğitimi Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ağız Diş Sağlığı Teknikeri klinikte profesyonel görevlerini iletişim ilkeleri çerçevesinde öğrenir ve uygular. İlgili birimde bireysel ve ekip sorumluluğunu üstlenir.
ÖÇ02 Sağlık uğraşlarında empatik iletişimin önemini bilir ve uygular.
ÖÇ03 Klinikte hastayla olan iletişiminde edindiği becerileri uygular ve hem hasta ile hem de öteki sağlık çalışanları ile iyi ilişkiler kurar.
ÖÇ04 Diş hekimliği uygulamalarında karşılaşılacak özel hasta gruplarında (pediatrik, geriatrik vb.) başarılı bir iletişim uygular ve sürdürür.
ÖÇ05 Şiddete meyilli hasta/hasta yakınlarında kriz yönetimi yapar ve bu becerisini geliştirir.
ÖÇ06 Klinikte hasta yönetimini gerçekleştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dört elli çalışma kurallarını uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta randevularını takip eder. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. 5
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilerle Tanışma, Ders Programını Tanıtma Ön hazırlık gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim Nedir, Empati Nedir, Etkin ve Edilgin Dinleme Nedir Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sağlık Alanında İletişim Nedir, Özellikleri Nelerdir Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sağlık Alanında Empatinin Yeri Nedir Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sağlık Uğraşlarında Sağlık Çalışanı-Hasta Arası İletişim Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sağlık Uğraşlarında Meslektaşlar Arası İletişim Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Pediatrik Hastalarda İletişim Sorunları Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
9 Sağlık Alanında İletişim Çatışmaları ve Şiddet Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ara Sınav Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 İletişim Sorunları-1 (Rol Playing) Ön Alan Çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb) Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama
12 İletişim Sorunları-2 (Rol Playing) ön Alan Çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb) Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama
13 İletişim Sorunları-3 (Rol Playing) ön alan çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb) Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama
14 İletişim Sorunları-4 (Rol Playing) Ön Alan Çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama
15 İletişim Sorunları-5 (Rol Playing) ön alan çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb) Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 03:35