Genel Bilgi
Kod | SHS220 |
Ad | Hastayla İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FUNDA GÜLAY KADIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FUNDA GÜLAY KADIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerliği öğrencilerine klinik uygulamalarda hastayla başarılı iletişim kurma konusunda kapsamlı bilgi vermek ve bu bilgiyi rol playing uygulamalarıyla desteklemek ve bu konudaki becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
İletişim Becerileri, Empati, Etkin ve Edilgin Dinleme, Sağlık Alanında Empati, Pediatrik ve Geriatrik Hastalarda İletişim Sorunları, Sağlık Alanında İletişim Çatışmaları ve Şiddet
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.İlter Uzel, Diş Hekimliğine Giriş. ISBN:975-487-131-0, ADANA/2006 <br>2. Uzel İ. Çam Y. Klinik Diş Hekimliği El Kitabı. ÇÜDHF Yayın no:5, Adana 2006.<br>3.Kadıoğlu FG. Ağız-Diş Sağlığı Teknikerliği Eğitimi Ders Notları
Notlar
Kadıoğlu FG. Ağız-Diş Sağlığı Teknikerliği Eğitimi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağız Diş Sağlığı Teknikeri klinikte profesyonel görevlerini iletişim ilkeleri çerçevesinde öğrenir ve uygular. İlgili birimde bireysel ve ekip sorumluluğunu üstlenir. |
ÖÇ02 | Sağlık uğraşlarında empatik iletişimin önemini bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Klinikte hastayla olan iletişiminde edindiği becerileri uygular ve hem hasta ile hem de öteki sağlık çalışanları ile iyi ilişkiler kurar. |
ÖÇ04 | Diş hekimliği uygulamalarında karşılaşılacak özel hasta gruplarında (pediatrik, geriatrik vb.) başarılı bir iletişim uygular ve sürdürür. |
ÖÇ05 | Şiddete meyilli hasta/hasta yakınlarında kriz yönetimi yapar ve bu becerisini geliştirir. |
ÖÇ06 | Klinikte hasta yönetimini gerçekleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dört elli çalışma kurallarını uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta randevularını takip eder. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. | 5 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Ders Programını Tanıtma | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim Nedir, Empati Nedir, Etkin ve Edilgin Dinleme Nedir | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sağlık Alanında İletişim Nedir, Özellikleri Nelerdir | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sağlık Alanında Empatinin Yeri Nedir | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sağlık Uğraşlarında Sağlık Çalışanı-Hasta Arası İletişim | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sağlık Uğraşlarında Meslektaşlar Arası İletişim | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Pediatrik Hastalarda İletişim Sorunları | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
9 | Sağlık Alanında İletişim Çatışmaları ve Şiddet | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | İletişim Sorunları-1 (Rol Playing) | Ön Alan Çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama |
12 | İletişim Sorunları-2 (Rol Playing) | ön Alan Çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama |
13 | İletişim Sorunları-3 (Rol Playing) | ön alan çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama |
14 | İletişim Sorunları-4 (Rol Playing) | Ön Alan Çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama |
15 | İletişim Sorunları-5 (Rol Playing) | ön alan çalışması (Video-Ropörtaj-Anket-Broşür-Drama vb) | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |