Genel Bilgi
Kod | SHS130 |
Ad | Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, ön lisans düzeyinde öğrencilere eğitim bilimleri ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitim bilimleri ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi konuları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-İnternet: Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri: Doç. Dr. Vildan Sümbüloğlu,Prof. Dr. Kadir Sümbüloğlu
Notlar
Power Point Sunum, Dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma yı öğrenir |
ÖÇ03 | Hipotez Testi İle İlgili Kavramları öğrenir |
ÖÇ04 | Bazı parametrelere İlişkin Test Uygulamaları yapmayı öğrenir |
ÖÇ05 | Ölçme , Deneysel Yöntem , Betimleme Yöntemi ni öğrenir |
ÖÇ06 | Örneklem Seçme Mantığını öğrenir |
ÖÇ07 | Niteliksel Araştırmaların Bilimselliği Niteliksel Araştırmalarda Güvenirlik,Geçerlik ve Genellenebilirliğin neler olduğunu öğrenir 8- Nİteliksel Araştırmalarda Analiz, Niteliksel Araştırmaların Ahlaki Yönü kavramayı öğrenir |
ÖÇ08 | Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türlerini öğrenir |
ÖÇ09 | Uygun Anket Türünü Belirlemeyi öğrenir |
ÖÇ10 | Soru Formunun Yapısı, Soru Çeşitleri, Soru Formatları Doğru ve Dürüst Cevapların Elde Edilmesi, Bir Soru Formu Yapılandırılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktaları öğrenir. |
ÖÇ11 | Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi yapmayı öğrenir |
ÖÇ12 | Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal kavramlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | 1 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar, Giriş Bilimsel Araştırma Nedir , Bilimsel Araştırmalarının Aşamaları sayısal ve Niteliksel Araştırma Yaklaşımları, sayısal Araştırma Modelleri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hipotez Testi İle İlgili Kavramlar, Hipotez Testi Sürecinde Adımlar , Bazı parametrelere İlişkin Test Uygulamaları, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ölçme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Deneysel Yöntem | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara Sınav | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Betimleme Yöntemi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | İçerik Analizi, Alan Araştırması | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Örneklem Seçme Mantığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştı rma Tasarımı ve İstati sti k Test Seçimi yapmayı öğrenir | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türleri,Uygun Anket Türünü Belirleme ,Anket Uygulamalarında Cevaplama Oranını Arttırma, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Anket Yönteminin Türleri, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Soru Formunun Yapısı, Soru Çeşitleri, Soru Formatları ,, Doğru ve Dürüst Cevapların Elde Edilmesi, Bir Soru Formu Yapılandırılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ön Test | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | FİNAL SINAVI | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | FİNAL | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |