Genel Bilgi
Kod | SHS115 |
Ad | Psikoloji ve Davranış Bilimleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, insan ve davranışlarını ele alır. Bütüncül sağlık bakımı açısından sağlık hizmeti alan bireyler ve davranışlarını, ve gerek toplumda gerekse çalışma ortamında diğer bireyleri tanıma ve anlayabilmeyi sağlayarak verimli çalışmasını olanaklı kılan bilgileri kazanmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
1. Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler 2. Davranışın Diğer Psikodinamik Temelleri 3.Fizyolojik Psikoloji 4. Benliğin Savunma Mekanizmaları 5. Psikoseksüel Kişilik Gelişimi 6. Psikososyal Kişilik Gelişimi 7. Kişilik ve Benlik 8. Kendini Tanıma 9. Algılama 10. Duygulanım Sürecinde Değişiklik
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Şenay Dağılgan ders notları. FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ -Davranışın Nörolojik Temelleri- / Foundations of Behavioral Neuroscience.Neil R. 8. basım Carlson Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Psikoloji Beyin Nasıl Çalışır? Ödtü Yayınevi 2018 Editör: Prof. Peter Abrahams Berak Ç. Yeğen. Yüksekokullar için Fizyoloji. Yüce Yayım Vander. 2010 İnsan Fizyolojisi. Güven Bilimsel. Guyton ve Hall. 2017 Tıbbi Fizyoloji. Elsevier Güneş Tıp Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Davranışı ve güdüyü açıklar, davranışın temel kaynakları olan ihtiyaçları ve güdüleri listeler |
ÖÇ02 | İd, ego, süperego, bilinç, bilinçöncesi ve bilinçdışı kavramlarını ve işlevlerini açıklar |
ÖÇ03 | Davranışı etkileyen savunma mekanizmalarını listeler |
ÖÇ04 | Knows the neurological foundations and physiology of psychology |
ÖÇ05 | Psikoseksüel ve Psikososyal Kişilik Gelişimi kuramlarını ve bu kuramlara göre kişilik gelişimi aşamalarındaki değişiklikler ve etkilerini açıklar |
ÖÇ06 | Kişilik, karakter, benlik kavramlarını ayırt eder |
ÖÇ07 | Kendini Tanıma becerisi gösterir |
ÖÇ08 | Algı ve algıda yanılmaları açıklar |
ÖÇ09 | Duygulanım sürecinin nasıl gerçekleştiğini ve duyguyu etkileyen işlevsel olmayan düşüncelerin nasıl değiştirileceğini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temeli ile kinezyoloji ve manuel tedavi hakkında bilgi sahibi olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminoloji ile fizyoterapi alanında kullanılan temel kavram ve ilkeleri açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi uygulamaları için gerekli temel fizik ve biyofizik kavramları hakkında bilgi sahibi olma | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi alanında kullanılan cihaz, araç ve gereçleri tanır, bunların temel çalışma prensiplerini açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili tedavi yöntemlerini ve temel egzersizleri sıralama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyotarapi uygulaması öncesi hasta hazırlığı, mobilizasyonu ile ortezler ve yardımcı cihazları uygulama | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan temel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanma | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta fizyoterapiye alınmadan önce fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tarafından verilen tedavi planını okumayı ve değerlendirmeyi öğrenme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi tarafından önerilen tedavi programını fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyotarpist gözetiminde uygulama | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan temel egzersizleri hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular ve hasta transfer aktivitelerine yardım etme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan sıcak-soğuk uygulamalar ile elektroterapi modalitelerini fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygulama | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi programı öncesi tedavi cihazlarını hazırlamayı öğrenme | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlama | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik durumlar ile ilgili bilgi sahibi olur ve gerektiğinde sonuçları en kısa zamanda ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimine bildirme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olma | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurma | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar programı ve bilgi teknolojileri ile en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanma | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alma, yaralanmalarda ilk müdaheleyi bilme | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki teknolojik gelişmeleri izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler,İd, ego, superego, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Psikolojinin Nörolojik Temelleri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Fizyolojik Psikoloji I Sinir sistemi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Fizyolojik Psikoloji II Nörotransmitterler, iletim | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Benliğin Savunma Mekanizmaları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Psikoseksüel Kişilik Gelişimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Psikososyal Kişilik Gelişimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Kişilik ve Benlik | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Kendini Tanıma II | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Algılama I | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Algılama II | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Duygulanım Sürecinde Değişiklik | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel Değerlendirme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Written examination | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |