Genel Bilgi
Kod | TS102 |
Ad | Klavye Kullanımı ve Otomasyon Kayıt Sistemleri-II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. EMRAH YENİLMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. EMRAH YENİLMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci, on parmak metodlu yazma tekniklerini öğrenir. Rakam işaret ve sembolleri kuralına uygun vuruş yaparak yazabilme becerisi kazanır. Otomasyon sisteminde istek girisi, onay, islem görüntüleme, raporlama ve istatistiksel işlemleri yapabilir.
Dersin İçeriği
Bilgisayarda klavye tanıtımı yapılır. Temel klavye kullanım bilgileri verilerek on parmak bakmadan metodlu yazma teknikleri öğretilir. Hastanede gerçeklestirilen tüm islemler veri alısveris yöntemi ile tanımlanır, istek girisi, onay, islem görüntüleme, raporlama ve istatistiksel işlemler öğretilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Devlet Memurluğunda B Planı 10 Parmak F Klavye
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar klavyesini tanır. |
ÖÇ02 | On parmak metodlu yazmanın önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Bakmadan temel sırayla ellerini koymayı öğrenir. Doğru vuruş şekillerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Rakam, işaret ve sembolleri tekniğe uygun yazar. |
ÖÇ05 | Klavyeye bakmadan metodlu on parmak yazar. Düz metin yazılarını tekniğe uygun ve hatasız yazar. |
ÖÇ06 | Hasta Kartı, Başvuru işlemleri, Hizmet girişi, İstem kabul ve Yatış işlemlerini yapar. |
ÖÇ07 | Konsultasyon istemleri, Laboratuvar istemleri, Acil Laboratuvar istemleri, Nükleer Tıp istemleri, Radyoloji istemleri, Kan Bankası istem girişini yapar |
ÖÇ08 | Bölüm Hasta Sorgulama, Hasta Hizmet Sorgulama, Laboratuvar Sonuç Verme, Tanı Girilmemiş Hastaları Sorgulama, Tanı Sorgulama işlemlerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanıtım ve genel esaslar, Klavye programının tanıtılması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Klavyenin gözden geçirilmesi ve alıştırmalar. Kelime işlem programının tanıtımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Metin çalışmaları, Sürat arttırma çalışmaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hasta Kartı ve Başvuru işlemleri uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hizmet girişi, İstem kabul ve Yatış işlemleri uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Konsultasyon ve Laboratuvar istemi uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Acil Laboratuvar istemleri ve Nükleer Tıp istemleri uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Radyoloji istemleri uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kan Bankası istem girişi uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bölüm Hasta Sorgulama uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hasta Hizmet Sorgulama uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Laboratuvar Sonuç Verme uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tanı Girilmemiş Hastaları Sorgulama uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tanı Sorgulama işlemleri uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |