Genel Bilgi
Kod | TL105 |
Ad | Tıbbi Biyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi PERÇİN PAZARCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Sabriye KOCATÜRK SEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyolojide genel metot ve kavramların, canlıların temel biyolojik özellikleri ile bunları inceleme yöntemleri ve uygulamaları hakkında bilgi sağlar.
Dersin İçeriği
Hücre yapı işlevini kavramak için; hücrenin tanımı, yapısal özelliklerini, yapısal unsurlarından hücre membranı ve iç membran sistemlerini, membran sinyalizasyonu, hücrenin diğer organellerinin adlarını tanımlar ve yapısal özelliklerini ve işlevlerini ve hücrelerin birbirleriyle etkileşimini değerlendirir,
Dersin Ön Koşulu
Derse kayıt yaptırmak için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Derste öğretici tarafından hazırlanan ders notları kullanılmaktadır
Notlar
Derste ek kaynak kullanılmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
ÖÇ02 | Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
ÖÇ03 | Biyolojinin temel prensiplerini anlama. |
ÖÇ04 | Canlılar alemini tanıma. |
ÖÇ05 | Canlılığın temelini anlama |
ÖÇ06 | prokaryot ve ökaryot organizmaları tanımlama. |
ÖÇ07 | Nükleik asitleri tanımlar. |
ÖÇ08 | Makromolküller hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Hücre zarı ve işlerini tanımlar. |
ÖÇ10 | Hücre solunumunu tanımlar. |
ÖÇ11 | Hücre çekirdeğini tanımlar. |
ÖÇ12 | Hücre döngüsünü tanımlar. |
ÖÇ13 | Spermatogenez ve oogenezi tanımlar. |
ÖÇ14 | mitoz ve mayozu tanımlar. |
ÖÇ15 | Laboratuvar teknik ve yaklaşımlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalıklarının temel özelliklerini listeler. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroorganizma ve parazitlerin özellikleri ve yaptıkları hastalıklarla ilgili temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçüm yöntemlerini sıralar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelere ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri planlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak alır ve kabul eder. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan örnekleri uygun şartlarda saklar ve korunmasını sağlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyalleri analize hazırlar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın örneklerinin analizlerini yapar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyal analiz sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler ve kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi Biyolojiye Giriş | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Canlıların farklılaşması | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Prokaryotlar | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ökaryotlar | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hücresel makromoleküller | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nükleik asitler | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hücrenin yapısı | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hücrenin işlevi | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hücre zarı | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hücre trasportu | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hücre solunumu | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hücre çekirdeği | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hücre Döngüsü ve Kontrolü | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mitoz-Mayoz-Spermatognez-oogenez-apoptozis | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Performans Değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |