Genel Bilgi
Kod | SHS117 |
Ad | Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN DAĞLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN DAĞLIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÜLÇİN DAĞLIOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık hizmetleri kalitesinin dünya standartlarında verilmesinde akreditasyonun rolünü açıklar
Dersin İçeriği
Akreditasyon hazırlığı ile birlikte akreditasyon gereklilikleri ve hizmet kalitesindeki sürdürülebilirlik (reakreditasyon)
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
PPT ve ders notları
Notlar
Ders akışına uygun ppt notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akreditasyonun tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Akreditasyon terminolojisini tanımlar. |
ÖÇ03 | Akreditasyon süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Uluslararası ve ulusal akreditasyon kuruluşlarını tanır. |
ÖÇ05 | Hastanelerde ve tibbi laboratuvarlarda akreditasyon gerekliliklerini öğretir. |
ÖÇ06 | Türkiye'deki akredite sağlık kuruluşları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalıklarının temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroorganizma ve parazitlerin özellikleri ve yaptıkları hastalıklarla ilgili temel bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçüm yöntemlerini sıralar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelere ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri planlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak alır ve kabul eder. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan örnekleri uygun şartlarda saklar ve korunmasını sağlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyalleri analize hazırlar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın örneklerinin analizlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyal analiz sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler ve kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık organizasyonlarında akreditasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akreditasyon tanımı, gelişimi, amacı ve faydaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akreditasyon prosedürü ve standartları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akreditasyon terminolojisi 1 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akreditasyon terminolojisi 2 | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akreditasyonun uluslararası ve ulusal boyutu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türk Akreditasyon Kurumunun yapısı ve faaliyetleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Hastanelerde akreditasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hastanelerde akreditasyon standartlarının uygulanması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tıbbi laboratuvarlarda akreditasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Akreditasyon için ön hazırlıklar ve akreditasyon başvurusu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Akreditasyon denetimi, akreditasyonun belgelendirilmesi ve geçerliliği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye'de akredite sağlık kuruluşları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Akreditasyon süreci ve kazanımlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |