SHS240 Standardizasyon ve Kalite Yönetimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS240
Ad Standardizasyon ve Kalite Yönetimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Standardizasyon ve kalite yönetimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Standardizasyon ve kalite yönetimi hakkında bilgilerin verilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Doç. Dr. Sedefgül YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK Standardizasyon ve Kalite Yönetimi Ders Notları, 2019

Notlar

Tietz Textbook of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics, Carl A. Burtis, Edward R. Ashwood, David E. Bruns, 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite kavramını tanımlar.
ÖÇ02 Kalite kontrol nediri açıklar.
ÖÇ03 Standart ve standardizasyonu tanımlar.
ÖÇ04 Kalite yönetim sistemlerini açıklar.
ÖÇ05 Kalite yönetiminin unsurlarını açıklar.
ÖÇ06 Metot validasyonunu açıklar.
ÖÇ07 Kaliteyi etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ08 Uluslar arası kalite kontrol kuruluşlarının tanır.
ÖÇ09 İç kalite kontrol analizlerini açıklar.
ÖÇ10 Dış kalite kontrol analizlerini açıklar.
ÖÇ11 Kalite kontrol sonuçlarını yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastalıklarının temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mikroorganizma ve parazitlerin özellikleri ve yaptıkları hastalıklarla ilgili temel bilgiyi açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ölçüm yöntemlerini sıralar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelere ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri planlar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak alır ve kabul eder.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastadan alınan örnekleri uygun şartlarda saklar ve korunmasını sağlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Materyalleri analize hazırlar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastanın örneklerinin analizlerini yapar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Materyal analiz sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar eksiklerini belirler.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki teknolojik gelişmeleri izler ve kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kalite kavramı Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Neden kalite kontrol Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Standart ve standardizasyon Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Yönetim kalitesi ve standartları Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Kalite yönetim sistemi modelleri Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Kalite yönetiminin unsurları Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Kaliteyi etkileyen faktörler Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uluslar arası kalite kontrol kuruluşları Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 İç kalite kontrol Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 İç kalite kontrol sistemleri Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 İç kalite kontrol sonuçlarının yorumlanması Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Dış kalite kontrol Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Dış kalite kontrol sonuçlarının yorumlanması Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Dış kalite kontrol programları Kaynaklardan konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:09