YBP155 Temel Mikrobiyoloji

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YBP155
Ad Temel Mikrobiyoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sağlık alanında çalışacak elemanlara mikrobiyoloji laboratuarında kullanılan alet ve ekipmanları tanıtmak, mikroorganizmaların özellikleri, gelişme koşulları mikrobiyal üremenin kontrol altına alınması ve mikroorganizmaların zararlı ve yararlı etkileri konusunda bilgi ile donatmak, antimikrobiyaller, etki ve direnç mekanizmalarını, öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Mikrobiyolojinin tarihçesi, gelişimi ve temel kavramlar;Laboratuarda uygulanacak çalışma kuralları;Mikrobiyolojide Kullanılan Genel Araçlar-Cihazlar ve Mikroskoplar;Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri;Bakterilerin yapısı, üreme özellikleri, metabolizması;Bakterileri genetiği ve Antimikrobik maddeler;Enfeksiyon ve bulaşma yolları, Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar,Boyalar ve boyama yöntemleri;Stafilokok, streptokok, pnömokok ve basiller, mantarlar hakkında genel bilgi;Virüsler hakkında genel bilgi, Mikrobiyolojik tanı yöntemleri,konak-mikroorganizma ilişkileri, normal flora, mikrobiyolojik örnek alınması ve transportu,antimikrobiyaller, etki ve direnç mekanizmaları, antibiyotik duyarlılık testlerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Manual of Clinical Microbiology. Karen C. Carroll, Guido Funke, James H. Jorgensen, Marie Lousie Landry, David W. Warnock. Editor in Chef James Versalovic. 10 th edt.

Notlar

Power point sunum, dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroorganizmaların genel özellikleri hakkında yetkinliğe sahibi olur.
ÖÇ02 Mikroorganizmaları isimlendirip,sınıflandırabilir.
ÖÇ03 Mikroorganizmalar ve oluşturdukları hastalıklar arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ04 Mikroorganizmalar ile yaşadığımız çevre arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ05 Mikroorganizmaların nasıl ve neden üretildikleri hakkında ilişki kurabilir.
ÖÇ06 İnfeksiyon hastalıklarının tanısının nasıl konulduğunu tanımlayabilir.
ÖÇ07 Antibiyotiklere gelişen direncin önemini ifade eder ve direnç gelişiminin tesbit edildiği metodları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikrobiyolojinin tarihçesi, gelişimi ve temel kavramlar Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Mikrobiyolojinin Uygulama alanları Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mikrobiyolojide Kullanılan Genel Araçlar-Cihazlar ve Mikroskoplar Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bakterilerin yapısı, üreme özellikleri, metabolizması Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bakterileri genetiği ve Antimikrobik maddeler Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar,Boyalar ve boyama yöntemler Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İşlenen konulara kaynaklardan ve ders notlarından hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Enfeksiyon ve bulaşma yolları Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Stafilokok, streptokok, hakkında genel bilgi Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 pnömokok ve basiller, mantarlar hakkında genel bilgi Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Virüsler hakkında genel bilgi Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Normal floralar ve örnek alma teknikleri Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Örnek alınması kabul-red ve tranfer koşulları Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bakterilerde antimikrobiyallere karşı gelişen direnç mekanizmalarını sınıflandırılması Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı 1 Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı 2 Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.11.2022 02:13