Genel Bilgi
Kod | SH201 |
Ad | Yaz Stajı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere çeşitli kliniklerde ve laboratuvarlarda, 30 iş günü olacak şekilde, uygulamalı stajla beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin ilgili ders kapsamını uygulamalı bir şekilde yerine getirerek, ilgili alanda pratik kazanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yaşlı nüfusa nitelikli ve profesyonel bakım hizmeti sunmak
Kaynaklar
Anlatım, uygulama, sunum
Notlar
Yaşlı Bakımı: Modeller Ve Uygulamalar, Türken Çağlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki beceriler ve kazanımların elde eder |
ÖÇ02 | Ortaya çıkabilecek özel durumlara ve aksaklıklara çözüm yolları üretebilir |
ÖÇ03 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, mesleki uygulamalardaki değişimler ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için temel uygulama yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olarak; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır |
ÖÇ05 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin olarak kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 2 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 3 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 4 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 5 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 6 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 7 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Performans Değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 8 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 9 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 10 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 11 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 12 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 13 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 14 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans Değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans Değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 7 | 210 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,40 | ||
AKTS | 8 AKTS |