Genel Bilgi
Kod | BBT131 |
Ad | Jeoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NUSRET NURLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NUSRET NURLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Jeoloji bilimi ile ilgili öğrenciye genel bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Teorik: Jeolojinin tanıtılması, Dünyanın Kökeni ve Güneş Sistemi, kristal ve mineraller, kayaç döngüsü, kayaçlar:magmatik, metamorfik ve sedimanter, jeolojik zaman ve fosiller, Yerkürenin iç yapısı, levha tektoniği, depremler, Jeolojik Yapılar, kütle hareketleri, hidrolojik döngü, jeolojik kaynaklar. Laboratuvar: Kristal sistemleri, mineraller, kayaçlar, fosiller, topografik kesitler, jeolojik kesitler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.
Notlar
Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoloji bilimi ve Jeoloji Mühendisi kavramını anlar. |
ÖÇ02 | Yerkürenin iç yapısını ve özelliğini anlar. |
ÖÇ03 | Kristal, Minerali, Kayaç çevrimini ve kayaç sınıflamasını öğrenir. |
ÖÇ04 | İç ve dış jeolojik süreçleri öğrenir |
ÖÇ05 | Sedimanter Kayaçları tanır |
ÖÇ06 | Metamorfizma ve Metamorfik Kayaçları tanıyabilir. |
ÖÇ07 | Jeolojik Zaman ve Fosilleri tanımlayabilir. |
ÖÇ08 | Yerkürenin iç yapısını kavrar. |
ÖÇ09 | Levha Tektoniği kavramını kavrar. |
ÖÇ10 | Deprem kavramını kavrar ve süreçlerini tanımlayabilir. |
ÖÇ11 | Jeolojik Yapılar kavramını kavrar. |
ÖÇ12 | Kütle Hareketleri kavramını kavrar ve süreçlerini tanımlayabilir. |
ÖÇ13 | Hidrolojik Döngü kavramını kavrar ve süreçlerini tanımlayabilir. |
ÖÇ14 | Jeolojik kaynakları kavrar ve süreçlerini tanımlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyanın Kökeni ve Güneş Sistemi, Jeoloji hakkında temel bilgiler, tarihçe, jeoloji mühendisi: uğraş alanları, görev, yetki ve sorumlulukları. Lab 1. Genel Bilgiler | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kristal ve Mineral. Lab. 2. Kristal şekilleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Kayaç çevrimi, Mağma, mağmatizma, plütonizma, volkanizma. Lab 3. Minerallerin Özellikleri. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Magmatik kayaçlar, magmatik kayaçların oluş, bulunuş ve sınıflandırılması. Lab 4. Mineraller. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Sedimanter Kayaçlar. Lab 5. Magmatik kayaçlar | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Metamorfizma ve Metamorfik Kayaçlar Lab 6. Sedimanter Kayaçlar. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
7 | Jeolojik Zaman ve Fosiller. Lab 7. Metamorfik Kayaçlar | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yerkürenin iç yapısı Lab 8. Fosiller | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Levha Tektoniği. Lab 9. Harita, Topografik haritalar, Topografik kesit. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
11 | Depremler. Lab 10. Topografik kesit | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
12 | Jeolojik Yapılar. Lab 11. Jeolojik harita ve jeolojik kesit | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | Kütle Hareketleri. Lab 12. Jeolojik harita ve jeolojik kesit. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
14 | Hidrolojik Döngü. Lab 13. Jeolojik harita ve jeolojik kesit. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
15 | Jeolojik kaynaklar. Lab 14. Mağmatik, Metamorfik ve Sedimanter kayaç örneklerinin karşılaştırılması | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |