Genel Bilgi
Kod | OMZ112 |
Ad | Almanca II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FİLİZ AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FİLİZ AKSÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin temel düzeyde Almanca bilgisi edinmesi
Dersin İçeriği
A1 düzeyinde Almancaya genel bir giriş
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Düzenli olarak karşılaşılan bilindik konularda açıkça belirtilen standart ifadelerin ana noktalarını kavrar. |
ÖÇ02 | Kendi kişisel deneyimleriyle ilgili basit metinleri karşılıklı bir diyalog içinde Almanca kullanır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler Telefon görüşmelerinde kullanılan Almanca ifadeleri etkin bir şekilde ifade eder. |
ÖÇ04 | Koşul cümleleriyle ilgili ifadeleri kullanır. |
ÖÇ05 | Neden ve sonuç ilişkileri hakkında, paragraf yazacaklardır |
ÖÇ06 | Dilbilgisi kurallarına hakim bir şekilde, mektup, kartpostal gibi metin yazma kabiliyetine sahip olur. |
ÖÇ07 | Otomotiv mühendisliğindeki Almanca terimleri konuşma dilinde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği ve teknolojisindeki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda hem bireysel hem de ekip halinde etkin biçimde çalışabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanında yenilikçi fikirler üretip projelendirerek proje süreçlerini takip edebilme. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilme; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verebilme ve alabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Otomotiv Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinme; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanma. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinme; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alman alfabesini okuma, telaffuz etme Almanca selamlama, kendini tanıtma | kayıttan dinleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Almanca rakamları yazma ve okuma, yaşını söyleme | rakamları öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tanımlık (artikel) der, die, das Almancada belirli ve belirsiz artikeller | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Almancada düzenli fiil çekimleri, alıştırmalar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | olumsuzlama yapıları | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | genel alıştırmalar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | metin çalışmaları | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | arasınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Almancadaki bazı ilgeçlerin kullanımı: aus, in, nach | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Almancada yalın ve -i,-e halindeki çekimler: nominativ, akkusativ | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | genel alıştırmalar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | modalverbler | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | modalverblerle ilgili alıştırmalar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | alıştırmalar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | alıştırmalar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | final sınavı | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavı | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |