Genel Bilgi
Kod | OMZ203 |
Ad | Mühendislik Mekaniği II (Dinamik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK YILDIZHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK YILDIZHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hareket denklemlerini formüle ederken en uygun metodolojiyi kullanmada yetkin öğrenciler yetiştirmek, Hareket denklemlerinin formülasyonu ve bu denklemlerden enformasyon alınması dersin diğer amaçlarıdır.
Dersin İçeriği
Vektörlerin Türevinin Alınması,Kinematik,Kütle Dağılımı,Genelleştirilmiş Kuvvetler,Enerji Fonksiyonları,Hareket Denklemlerinin Formulasyonu,Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Mühendislik Mekaniği - Dinamik Yazar: R. C. Hibbeler
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vektörlerin türevinin alınmasını kavrar. |
ÖÇ02 | Kütle dağılımını ve genelleştirilmiş kuvvetleri anlar. |
ÖÇ03 | Kütle ile genelleştirilmiş kuvvetleri ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Enerji ile kuvvet kavramını kavrayarak ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Hareket denklemlerini formüle eder. |
ÖÇ06 | Hareket denklemlerini çözümlemek için en uygun metodolojiyi kullanır. |
ÖÇ07 | Hareket denklemlerinden enformasyon alınmasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinebilme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği ve teknolojisindeki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda hem bireysel hem de ekip halinde etkin biçimde çalışabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanında yenilikçi fikirler üretip projelendirerek proje süreçlerini takip edebilme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilme; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verebilme ve alabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Otomotiv Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinme; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanma. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinme; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vektörlerin Türevinin Alınması | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Kinematik | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Kütle Dağılımı | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Kütle Dağılımı Örnekleri | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Genelleştirilmiş Kuvvetler | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Genelleştirilmiş Kuvvetler Örnekleri | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Genelleştirilmiş Kuvvetler ve Genel Tekrar | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enerji Fonksiyonları | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Enerji Fonksiyonları Örnekleri | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Hareket Denklemlerinin Formulasyonu | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Hareket Denklemlerinin Formulasyonu Uygulamları | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması Örnekleri | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Genel Tekrar ve Örnekler | Ders notları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |