Genel Bilgi
Kod | SRS456 |
Ad | Malzeme ve Ses İlişkisi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seramik malzemeden üretilebilecek müzik aletlerini, kullanılan malzemeleri ve ölçülerini anlayabilme. Yapılması planlanan müzik aleti ile ilgili görsel ve işitsel kaynakları tarayarak tasarım ve üretim aşamalarından önce zengin bir veri oluşturabilme. Vurmalı, Üflemeli ve telli çalgılardan hangilerinin seramik malzeme ile üretilebileceğini kavrama. Seramik malzeme ile üretilecek olan çalgı/çalgıların tasarım ve üretim süreçlerini kavrayarak oluşabilecek olumsuzluklara karşı etkin bir çözüm geliştirebilme. Ürettiği çalgı/çalgıları sanatsal bir bakış açısıyla özgün yapıtlara dönüştürebilme.
Dersin İçeriği
Seramik malzemeden yapılması planlanan müzik aletleri ve kullanılan malzemeleri tanıtılması. Seramik malzemeden vurmalı çalgıların ve üretiminde kullanılan malzemelerin tanıtılması. Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen çalgının belirlenmesi ve tasarımına yönelik fikirler geliştirilmesi. Seramik malzemeden üretilmesi planlanan vurmalı, üflemeli telli çalgıların tasarımlarının, üretim aşamasının planlanması ve geliştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seramik Malzeme ve Ses İlişkisi, Firdevs Müjde Gökbel, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mart 2019. Seramik Müzik Aletleri, Alp Çam, Gülce Alaybek, Sema Okan, Sanat Art Dergisi No 23 Kasım, Aralık 2007.
Notlar
Konu ile ilgili araştırma makaleleri. İnternet veri tabanlı kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik malzemeden yapılması planlanan müzik aletleri ve kullanılan malzemeleri tanır. |
ÖÇ02 | Seramik malzemeden vurmalı çalgıları ve üretiminde kullanılan malzemeleri tanır. |
ÖÇ03 | Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen çalgının belirlenmesi ve tasarımına yönelik fikirler geliştirir. |
ÖÇ04 | Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen vurmalı çalgının tasarım ve üretim aşamalarını planlar. |
ÖÇ05 | Seramik malzemeden üretilmesi planlanan vurmalı çalgının tasarımını ve üretim ile ilgili süreçlerini kavrar. |
ÖÇ06 | Seramik malzemeden oluşturulan vurmalı çalgının üretim aşamasını ve oluşabilecek olumsuzlukları nasıl çözebileceğini kavrar. |
ÖÇ07 | Seramik malzemeden üflemeli/telli çalgıların ve üretiminde kullanılan malzemelerin tanır. |
ÖÇ08 | Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen üflemeli/telli çalgının belirlenmesi ve tasarımına yönelik fikirler geliştirir. |
ÖÇ09 | Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen üflemeli/telli çalgının tasarım ve üretim aşamalarını planlar. |
ÖÇ10 | Seramik malzemeden üretilmesi planlanan üflemeli/telli çalgının tasarımını ve üretim ile ilgili süreçlerini kavrar. |
ÖÇ11 | Seramik malzemeden oluşturulan üflemeli/telli çalgının üretim aşamasını ve oluşabilecek olumsuzlukları nasıl çözebileceğini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Yapımı ve Uygulamaları 1. | Seramik malzemelerden dönem içerisinde yapılacak olan müzik aletlerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Yapımı ve Uygulamaları. 2 Vurmalı Çalgılar | Seramik malzemeden vurmalı çalgıların ve üretiminde kullanılan malzemelerin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Seramik Malzemelerden Üretilmek Üzere Vurmalı Çalgı Seçimi ve Tasarımı | Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen çalgının belirlenmesi ve tasarımı ile ilgili bilgilerin aktarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Seramik Malzemeden Üretilecek Vurmalı Çalgının Tasarım Aşaması. | Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen vurmalı çalgının tasarımının incelenmesi ve üretim aşamalarının planlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Seramik Malzemeden Üretilecek Vurmalı Çalgının Tasarım ve Üretim Aşamaları. | Seramik malzemeden üretilmesi planlanan vurmalı çalgının tasarımını ve üretim ile ilgili süreçlerinin gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Seramik Malzemeden Üretilecek Vurmalı Çalgının Üretim Aşaması. 1 | Seramik malzemeden oluşturulan vurmalı çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
7 | Seramik Malzemeden Üretilecek Vurmalı Çalgının Üretim Aşaması. 2 | Seramik malzemeden oluşturulan vurmalı çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
8 | Ara Sınav | Proje/Tasarım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Seramik Malzemelerden Müzik Aleti Yapımı ve Uygulamaları. Üflemeli ve Telli Çalgılar | Seramik malzemeden oluşturulan üflemeli ve telli müzik aletlerinin yapımında kullanılan malzemelerin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Seramik Malzemelerden Üretilmek Üzere Üflemeli/Telli Çalgı Seçimi ve Tasarımı. | Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen çalgının belirlenmesi ve tasarımı ile ilgili bilgilerin aktarılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Tasarım Aşaması. | Seramik malzemeden üretilmesi düşünülen Üflemeli/Telli çalgının tasarımının incelenmesi ve üretim aşamalarının planlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası |
12 | Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Tasarım ve Üretim Aşamaları. | Seramik malzemeden üretilmesi planlanan Üflemeli/Telli çalgının tasarımını ve üretim ile ilgili süreçlerinin gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
13 | Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Üretim Aşaması. 1 | Seramik malzemeden oluşturulan Üflemeli/Telli çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
14 | Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Üretim Aşaması. 2 | Seramik malzemeden oluşturulan Üflemeli/Telli çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
15 | Seramik Malzemeden Üretilecek Üflemeli/Telli Çalgının Üretim Aşaması. 3 | Seramik malzemeden oluşturulan Üflemeli/Telli çalgının üretim aşamasının gözlemlenmesi ve sürecin değerlendirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje-Tasarım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje-Tasarım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |