Genel Bilgi
Kod | ME122 |
Ad | Physics II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrik ve manyetizmanın temel prensiplerinin öğretilmesi ve deneylerle pekiştirilmesi.
Dersin İçeriği
Elektrik alan, Gauss yasası, elektriksel potansiyel, sığa ve dielektrikler, elektrik akımı ve direnç, DA devreler,manyetik alan, manyetik alan kaynakları, Faraday yasası ve em indüksiyon
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Physics- Giancoli
Notlar
Herhangi bir üniversite fiziği kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektrik ve manyetik konularının anlaşılır kılınması ve makine mühendisliği amaçları doğrultusunda kullanabilme |
ÖÇ02 | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri bilir |
ÖÇ03 | Fizik Alanında edindiği bilgileri temel bilim ve mühendislikteki diğer alanlarındaki bilgilerle birleştirir |
ÖÇ04 | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
ÖÇ05 | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
ÖÇ06 | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanır |
ÖÇ07 | Fizikte problem çözme teknikleri konsunda bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik alanları | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
2 | Elektrik alan çizgileri ve yüklü parçacıkların düzgün elektrik alan içindeki hareketi | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
3 | Elektrik akısı ve Gauss yasası | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
4 | Elektrik potansiyel | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Sığa ve dielektrik | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
6 | akım ve direnç | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Uygulama saati | İlgili bölümlerin bölüm sonu problemlerine bakınız. | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğru akım devreleri, Manyetik alan | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Manyetik alan içinde yüklü bir parçacığın hareketi | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Manyetik alan kaynakları | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Manyetik akıve manyetizmada Gauss yasası | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Faraday'ın indüksiyon yasası | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | İndüksiyon emkve elektrik alanları | Ders kitabında ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Problem çözümü | İlgili bölümlerin bölüm sonu problemlerine bakınız. | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |