Genel Bilgi
Kod | ME209 |
Ad | Thermodynamics I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ORHAN BÜYÜKALACA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ORHAN BÜYÜKALACA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik Termodinamiğin temel ilkelerini öğretmek. Öğrencileri, kapalı ve açık sürekli akış veya kararsız düzgün akış sistemleri ile ilgili temel termodinamik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme konusunda eğitmek.
Dersin İçeriği
Termodinamiğe giriş, Termodinamiğin birinci yasası, Saf maddelerin özellikleri, Kapalı sistemlerin enerji analizi, Kontrol hacimlerinin kütle ve enerji analizi, Termodinamiğin ikinci yasası, Entropi, Ekserji
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Thermodynamics-Mühendislik Yaklaşımıyla Yunus A. Çengel, Michael A. Boles
Notlar
Fundamentals of Engineering Thermodynamics John R. Howell, Richard O. Buckius
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Termodinamik terim ve kavramları uygun şekilde kullanma becerisinin kazanır. |
ÖÇ02 | Sürekli ve zamana bağlı sistem uygulamalarını çözmek için gerekli enerji ve kütle transferini bulma ve hesaplama yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Tersinir ve tersinmez süreçleri anlar. |
ÖÇ04 | Tersinmezlik, kullanılabilirlik ve verimlilik kavramları ile ilgili çeşitli sistemlere uygulanacak yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Termal sistemleri termodinamik olarak analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğe giriş ve temel kavramlar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genel enerji analizi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Saf maddelerin özelliklerine giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Saf maddelerin özellikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Enerji değişimi; ısı ve iş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kapalı sistemlerin enerji analizine giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kapalı sistemlerin enerji analizi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sürekli kontrol hacimlerinin kütle ve enerji analizine giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sürekli olmayan kontrol hacimlerinin kütle ve enerji analizi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Termodinamiğin ikinci yasası; ısı makinaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Termodinamiğin ikinci yasası; soğutma makinaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Entropi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kapalı sistemler ve kontrol hacimleri için entropi dengesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |