Genel Bilgi
Kod | ME250 |
Ad | Measurement and Instrumentation |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ENGİN PINAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ENGİN PINAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ölçüm yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Mekanik imalatta proses kontrolü, ölçüm cihazları, kontrol elemanları: valfler, dozaj elemanları, pompalar, kontrol sistemleri, semboller, tasarım, borular,
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTU
Notlar
DERS NOTU
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme ile ilgili temel kavramları kavrar. |
ÖÇ02 | Makine Mühendisliğinde kullanılan temel büyüklüklerin ölçüm yöntemlerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Deneysel hata analizi uygular. |
ÖÇ04 | Ölçmenin dinamik analizini yapar |
ÖÇ05 | Deney verilerinin belirsizlik ve istatistik analizini yapar |
ÖÇ06 | Veri toplama ve işlemeyi yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçmenin temel kavramları (doğruluk, duyarlılık, vb. | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Hata türleri ve analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Error analysis | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Elektriksel işaretlerin ölçülebilen değerleri (Tepe d., ortalama d., efektif d.) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Analog ölçü aletleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Güç ve enerji ölçülmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Belirsizlik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sayısal ölçü aletleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Enstrümantasyon kuvvetlendiriciler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Enstrümantasyon kuvvetlendiriciler (devam) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Offset, kayma, gürültü | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Gürültü azaltma devreleri, sayısal/analog çeviriciler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sayısal/analog (devam) ve analog/sayısal çeviriciler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sayısal/analog (devam) ve analog/sayısal çeviriciler devam | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |