Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | ME250 |
| Ad | Measurement and Instrumentation |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ENGİN PINAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ENGİN PINAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ölçüm yöntemleri hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Mekanik imalatta proses kontrolü, ölçüm cihazları, kontrol elemanları: valfler, dozaj elemanları, pompalar, kontrol sistemleri, semboller, tasarım, borular,
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTU
Notlar
DERS NOTU
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Ölçme ile ilgili temel kavramları kavrar. |
| ÖÇ02 | Makine Mühendisliğinde kullanılan temel büyüklüklerin ölçüm yöntemlerini ayırt eder. |
| ÖÇ03 | Deneysel hata analizi uygular. |
| ÖÇ04 | Ölçmenin dinamik analizini yapar |
| ÖÇ05 | Deney verilerinin belirsizlik ve istatistik analizini yapar |
| ÖÇ06 | Veri toplama ve işlemeyi yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Ölçmenin temel kavramları (doğruluk, duyarlılık, vb. | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 2 | Hata türleri ve analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 3 | Error analysis | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 4 | Elektriksel işaretlerin ölçülebilen değerleri (Tepe d., ortalama d., efektif d.) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 5 | Analog ölçü aletleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 6 | Güç ve enerji ölçülmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 7 | Belirsizlik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Sayısal ölçü aletleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 10 | Enstrümantasyon kuvvetlendiriciler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 11 | Enstrümantasyon kuvvetlendiriciler (devam) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 12 | Offset, kayma, gürültü | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 13 | Gürültü azaltma devreleri, sayısal/analog çeviriciler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 14 | Sayısal/analog (devam) ve analog/sayısal çeviriciler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | Sayısal/analog (devam) ve analog/sayısal çeviriciler devam | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||