ME254 Numerical Analysis

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME254
Ad Numerical Analysis
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ARİF ÖZBEK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ARİF ÖZBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencileri temel mühendislik fiziği konularında bilgi ile donatarak çeşitli fizik problemlerini çözebilme kabiliyetini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Fortran programlama diline giriş, Fortranda bir programı çalıştırma ve düzenleme. Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar. Seçmeli yapılar. Tekrarlı yapılar ve diziler. Fonksiyonlar. Göstergeler. Çok boyutlu diziler. Fortranda alt programlar. Örnek programlar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Steven Chapra, Raymond Canale, Mühendisler için Sayısal Yöntemler, 5. baskı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lineer cebirsel denklem sistemleri, Gauss Siedel metodu uygular
ÖÇ02 Optimizasyonu belirtir
ÖÇ03 Eğri uydurmayı açıklar
ÖÇ04 Sayısal türevi yapar
ÖÇ05 Adi diferansiyel denklemleri kavrar
ÖÇ06 Eşitliklerin köklerini farklı metotlar kullanarak bulabilir.
ÖÇ07 denklem takımı çözme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş; hata çeşitleri ve tanımları Ders Kitabı Bölüm 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
2 Denklem köklerinin belirlenmesi Ders Kitabı Bölüm 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
3 Denklem köklerinin bulunması Ders Kitabı Bölüm 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
4 Lineer cebirsel denklem sistemleri Ders Kitabı Bölüm 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Lineer cebirsel denklem sistemleri, LU ayrıştırma yöntemi Ders Kitabı Bölüm 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
6 Lineer cebirsel denklem sistemleri, Gauss siedel method Ders Kitabı Bölüm 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Optimizasyon Ders Kitabı Bölüm 13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 doğrusal Eğri uydurma Ders Kitabı Bölüm 17 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 üstel Eğri uydurma Ders Kitabı Bölüm 17 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
11 Sayısal türev Ders Kitabı Bölüm 21 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
12 Sayısal integral Ders Kitabı Bölüm 21 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
13 Adi diferansiyel denklemler Ders Kitabı Bölüm 25 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
14 Kısmi diferansiyel denklemlerin açıklanması Ders Kitabı Bölüm 29 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 Kısmi diferansiyel denklemlerin çözümü Ders Kitabı Bölüm 29 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 06:23