Genel Bilgi
Kod | ME254 |
Ad | Numerical Analysis |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARİF ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ARİF ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencileri temel mühendislik fiziği konularında bilgi ile donatarak çeşitli fizik problemlerini çözebilme kabiliyetini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Fortran programlama diline giriş, Fortranda bir programı çalıştırma ve düzenleme. Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar. Seçmeli yapılar. Tekrarlı yapılar ve diziler. Fonksiyonlar. Göstergeler. Çok boyutlu diziler. Fortranda alt programlar. Örnek programlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Steven Chapra, Raymond Canale, Mühendisler için Sayısal Yöntemler, 5. baskı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lineer cebirsel denklem sistemleri, Gauss Siedel metodu uygular |
ÖÇ02 | Optimizasyonu belirtir |
ÖÇ03 | Eğri uydurmayı açıklar |
ÖÇ04 | Sayısal türevi yapar |
ÖÇ05 | Adi diferansiyel denklemleri kavrar |
ÖÇ06 | Eşitliklerin köklerini farklı metotlar kullanarak bulabilir. |
ÖÇ07 | denklem takımı çözme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş; hata çeşitleri ve tanımları | Ders Kitabı Bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Denklem köklerinin belirlenmesi | Ders Kitabı Bölüm 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Denklem köklerinin bulunması | Ders Kitabı Bölüm 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Lineer cebirsel denklem sistemleri | Ders Kitabı Bölüm 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Lineer cebirsel denklem sistemleri, LU ayrıştırma yöntemi | Ders Kitabı Bölüm 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Lineer cebirsel denklem sistemleri, Gauss siedel method | Ders Kitabı Bölüm 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Optimizasyon | Ders Kitabı Bölüm 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | doğrusal Eğri uydurma | Ders Kitabı Bölüm 17 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | üstel Eğri uydurma | Ders Kitabı Bölüm 17 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Sayısal türev | Ders Kitabı Bölüm 21 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Sayısal integral | Ders Kitabı Bölüm 21 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Adi diferansiyel denklemler | Ders Kitabı Bölüm 25 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Kısmi diferansiyel denklemlerin açıklanması | Ders Kitabı Bölüm 29 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Kısmi diferansiyel denklemlerin çözümü | Ders Kitabı Bölüm 29 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |