Genel Bilgi
Kod | ME252 |
Ad | Strength Of Materials II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel mukavemetderslerinde öğrenilenlerin bir üst seviyeye, uygulamalara taşınması
Dersin İçeriği
Temel Mukavemet Prensiplerinin uygulanması: Kirişlerin deformasyonu, İntegral Yöntemi, Enerji Yöntemleri, Kolonların Burkulması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Mechanics of Materials, F. P. Beer and E. R. Johnston, Jr., McGraw-Hill Mechanics of Materials, R. C. Hibbeler, Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Mukavemet prensiplerinin tasarıma geçirilmesi |
ÖÇ02 | Kritik Mukavemet Analizleri yapabilmek |
ÖÇ03 | Mevcut ticari programların kullanılmasında altyapı oluşturmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Mukavemet kavramlarının tekrarı | Mukavemet I in tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çoklu yükleme altında kiriş analizi | Mukavemet I in tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eğilme-Burulma altında şaft tasarımı | Mukavemet I in tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kirişlerin Deformasyonu | Mukavemet I in tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İntegrasyon Yöntemi ile deformasyon hesabı | Mukavemet I in tekrarı ve Temel Diferansiyel Denklemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İntegrasyon Yöntemi ile deformasyon hesabı | Mukavemet I in tekrarı ve Temel Diferansiyel Denklemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tekil Fonsiyonlar Yöntemi | Mukavemet I in tekrarı ve Temel Diferansiyel Denklemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Tekil Fonsiyonlar Yöntemi | Mukavemet I in tekrarı ve Temel Diferansiyel Denklemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kolonlar ve Burkulma Analizi | Mukavemet I in tekrarı ve Temel Diferansiyel Denklemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çelik Kolon Tasarımı | Mukavemet I in tekrarı ve Temel Diferansiyel Denklemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Enerji Prensipleri | Mukavemet I in tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş,Enerji prensibi ile deformasyon analizi | Mukavemet I in tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Statikçe Belirsiz Problemler | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Darbe Problemleri | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Darbe Problemleri | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Süperpozisyon Metodu | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Süperpozisyon Metodu | Önceki konuların tekrarı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |