ME210 Thermodynamics II

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME210
Ad Thermodynamics II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ORHAN BÜYÜKALACA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ORHAN BÜYÜKALACA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Süleyman Kağan AYAZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin ekserji kavramını anlayıp, kullanabilmeleri, güç ve soğutma çevrimlerini analiz edebilmeleri, hava şartlandırılması süreçleriyle ilgili mühendislik problemlerini çözebilmeleri açısından eğitmek.

Dersin İçeriği

Ekserji, gaz güç çevrimleri, buhar güç çevrimleri, kojenerasyon, birleşik güç çevrimleri, soğutma çevrimleri, gaz-buhar karışımları ve iklimlendirme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Thermodynamics-An Engineering Approach Yunus A. Çengel, Michael A. Boles, McGraw Hill Co.

Notlar

Fundamentals of Engineering Thermodynamics John R. Howell, Richard O. Buckius Schaums Outline of Thermodynamics for Engineers, Merle Potter, Craig W. Somerton


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Termal sistemlerin analizinde ekserji ve ekserji dengesini anlar.
ÖÇ02 Güç, soğutma ve kombine çevrimleri termodinamik olarak analiz etme yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ03 Kojenerasyon ve trijenerasyon sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Gaz-buhar karışımlarının özelliklerini belirleyebilir.
ÖÇ05 Temel iklimlendirme proseslerini analiz edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ekserji Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kapalı sistemler ve kontrol hacimleri için ekserji dengesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Gaz akışkanlı güç çevrimleri; İdeal Otto, Diesel, Stirling ve Ericsson çevrimleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Gaz akışkanlı güç çevrimleri; İdeal ve gerçek Brayton çevrimleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Gaz akışkanlı güç çevrimleri; Jet tahrik çevrimleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Buhar çevrimleri; İdeal ve gerçek basit Rankine çevrimleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Buhar çevrimleri; Rankine çevrimi, yeniden ısıtma ve rejeneratif Rankine çevrimlerinin verimliliğinin arttırılması Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Kojenerasyon ve trijenerasyon Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 İkili ve birleşik gaz-buhar çevrimleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 İdeal ve gerçek buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimleri ve ısı pompaları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Gaz, absorpsiyon ve termoelektrik soğutma çevrimleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Gaz-buhar karışımlarının özellikleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Temel iklimlendirme prosesleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 03:14