Genel Bilgi
Kod | MES419 |
Ad | Basic Die Technologies |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDUL KADİR EKŞİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
sac metal makine elemanlarının kalıp ile üretimi
Dersin İçeriği
seri imalatta kalıp teknolojisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Üyesi Ders Notları
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | kalıpçılığın öneminin kavrar |
ÖÇ02 | imal usullerinde kalıpçılığın uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ03 | kalıplama tiplerini sıralar. |
ÖÇ04 | Kesme teorisini açıklar. |
ÖÇ05 | Kalıp ve kalıp hazırlama ile ilgili problemleri çözer. |
ÖÇ06 | Bilgisayar ortamında kalıp çizimini yapar. |
ÖÇ07 | Kalıpçılıkta kullanılan zımbaları açıklar. |
ÖÇ08 | Kalıpçılıkta kullanılan pres tiplerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | kalıpçılığın önemi | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | imal usullerinde kalıpçılığın yeri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | kalıplama tipleri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | sac-metal kalıpçılığı | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | kesme teorisi | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kesme teorisi ile uygulamalar | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme |
7 | Kesmede güç-enerji ilişkisi | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | kalıp çizimi | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | zımba çeşitleri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | zımbaların ısıl işlemleri | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Isıl işlemlerle alakalı problem çözme | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma |
13 | zımbalarla ilgili uygulama | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | presler | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | kuvvet analizi | Ders notlarından ilgili bölüm okunmalıdır, internet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,16 | ||
AKTS | 5 AKTS |