Genel Bilgi
Kod | TTS436 |
Ad | Giysi Tasarımı 4 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların ,sektöre yönelik pafta hazırlığı, teknik çizimleri konusunda geliştirmek.
Dersin İçeriği
Öğretim görevlisi öğrencilere, sektöre yönelik çocuk ve bebek giyimi koleksiyon hazırlama aşamalarının tasarım ve teknik çizimlerle hazırlanıp sunulması yönünde çalışmalar yaptırmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak Giysi Tasarımı 1-2- ve 3 derslerinden başarısız olan öğrenciler bu derste zorlanabilir.
Kaynaklar
Moda dergileri, giysi katalogları, çeşitli trend kaynakları.
Notlar
Moda dergileri, giysi katalogları, çeşitli trend kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bebek giyimine yönelik koleksiyon oluşturmayı kavrar. |
ÖÇ02 | Bebek giyimine yönelik kumaş ve aksesuar seçmeyi bilir. |
ÖÇ03 | Bebek giyimini ergonomisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Bebek giyiminde kullanılan desenli kumaşlar ve pano desenler hakkında estetik farkındalık kazanır. |
ÖÇ05 | Bebek koleksiyonu için renk paleti oluşturmayı bilir. |
ÖÇ06 | Oluşturduğu koleksiyondaki her parçanın teknik çizimini yapmayı bilir. |
ÖÇ07 | Doğadan yola çıkarak Haute couture giysi tasarımını renkli ilüstrasyon şeklinde çizer. |
ÖÇ08 | Haute couture tasarım yapmayı kavrar |
ÖÇ09 | Kendi tasarımının teknik çözümlemesini yapar |
ÖÇ10 | Haute couture tasarıma yönelik kumaş seçimini kavrar. |
ÖÇ11 | Haute couture tasarımını (3B) üç boyutlu bir şekilde oluşturmayı bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusu doğrultusunda ve yapılan açıklamalaraltında, etkilenme noktaları, catwalkgörüntüleri, teknikçizimler, renkkartelasıve tasarımlar üzerine, Konu aktarımıve bilgilendirme | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Sezon trendigöz önünde bulundurularak, form, kesim, renk, doku, desen, malzeme araştırılmasıve rapor şeklinde sunumu. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Belirlenen hedefkitleye yönelikform, malzeme ve teknik özellikler çerçevesinde koleksiyon planlamasıyapılarak eskiz ve tasarım çalışması. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Hikaye Panosu hazırlama ve eskiz çalışmaları. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Eskizlerin onaylanmasıve Tasarım paftalarında yeralacakartistikçizimler üzerinde çalışma. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tasarım paftalarında yeralacakartistikçizimler üzerinde çalışma. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Hikaye Panosu ve tasarım paftalarının hazırlığı | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Literatür ve piyasa araştırmas. Haute couture tasarımlara yönelik defilelerin incelenmesi. Doğadan esinlenen form, kesim, renkve doku araştırması. Proje konusunun belirlenmesi. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Proje konusuna yönelik eskiz çalışmaları. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Eskiz DosyasıTeslimi Öğrencilerle birlikte eskiz dosyası üzerinde inceleme ve tasarımların seçimi. Tanıtım paftası hazırlığı Uygulamasıyapılacak ürünlerin teknik açılımlarının çizimive detaylandırılması | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tanıtım paftası hazırlığı. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tanıtım paftası hazırlığı. Uygulama aşaması | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tasarımların, çizime aktarılma yöntemlerinin gözden geçirilmesi. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tanıtım paftası sunumu ve tüm çizimlerin tamamlanmasıgerekmektedir. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |