Genel Bilgi
Kod | MES412 |
Ad | Vehicle Technology |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KADİR AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Taşıtların temel elemanları olan aktarma organları, direksiyon sistemi, süspansiyon sistemi, fren sistemi, tekerler, klima v.b. gibi sistemlerin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Manşonlar, manuel şanzıman, tork dönüştürücüler, yarı-otomatik ve otomatik şanzıman, Pervane milleri, son sürücüler ve arka akslar. Dört çekişli sistemler. Lastikler, jantlar ve tekerlek göbeği. Süspansiyon sistemleri. Direksiyon sistemi. Hidrolik fren sistemleri. Hava ve dayanıklılık fren sistemleri. Anti-lock fren ve çekiş kontrol. Araç yapısı ve aerodinamik.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Taşıtların temel elemanları olan aktarma organlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Direksiyon sistemi |
ÖÇ03 | Süspansiyon sistemi |
ÖÇ04 | Fren sistemi ve lastikler |
ÖÇ05 | Taşıt kliması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Taşıt sistematikleri ve araç gövdesi | Ders notlarının 1-30. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araç gövdesi | Ders notlarının 1-30. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aktarma Organları | Ders notlarının 31-57. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aktarma Organları | Ders notlarının 31-57. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Direksiyon sistemleri | Ders notlarının 58-65. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Süspansiyon sistemleri | Ders notlarının 66-80. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fren sistemleri | Ders notlarının 81-157. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının 157. sayfasının sonuna kadarki bilgiler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fren Sistemleri | Ders notlarının 81-157. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tekerlekler ve Lastikler | Ders notlarının 158-175. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Elektronik Stabilite Programı | Ders notlarının 176-192. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Güvenlik sistemleri | Ders notlarının 193-204. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Klima sistemleri, Canbus ve taşıt bilgilendirme sistemleri | Ders notlarının 205-216. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ödevlerin tartışılması | Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
15 | Ödevlerin tartışılması | Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının 216. sayfasının sonuna kadarki bilgiler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının 216. sayfasının sonuna kadarki bilgiler |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |