Genel Bilgi
Kod | MES410 |
Ad | Computer-aided Mathematics II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEBİL YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. VEBİL YILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Matcad ve mühendislikte uygulamaları
Dersin İçeriği
Matcad ve mühendislikte uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İlgili slaytlar ve çeşitli internet kaynakları
Notlar
yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matcad'e giriş |
ÖÇ02 | Matcad özellikleri ve uygulamaları |
ÖÇ03 | Değişkenler ve sayılar |
ÖÇ04 | Temel işlemler, hazır ve tanımlı fonksiyonlar |
ÖÇ05 | Mathcad te boyutlu işlemle |
ÖÇ06 | Matris ve vektörler |
ÖÇ07 | Çeşitli mühendislik uygulamaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matcad'e giriş | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | ara sınav | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |