Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | MES410 |
| Ad | Computer-aided Mathematics II |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEBİL YILDIRIM |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. VEBİL YILDIRIM
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Matcad ve mühendislikte uygulamaları
Dersin İçeriği
Matcad ve mühendislikte uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İlgili slaytlar ve çeşitli internet kaynakları
Notlar
yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Matcad'e giriş |
| ÖÇ02 | Matcad özellikleri ve uygulamaları |
| ÖÇ03 | Değişkenler ve sayılar |
| ÖÇ04 | Temel işlemler, hazır ve tanımlı fonksiyonlar |
| ÖÇ05 | Mathcad te boyutlu işlemle |
| ÖÇ06 | Matris ve vektörler |
| ÖÇ07 | Çeşitli mühendislik uygulamaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 5 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Matcad'e giriş | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | ara sınav | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 9 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Matcad özellikleri ve uygulamaları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki dersler |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||