Genel Bilgi
| Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Programcılığı | |
| Kod | BL170 |
| Ad | Arduino ve Sensör Uygulamaları |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. ADNAN GÖKTEN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. ADNAN GÖKTEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Arduino geliştirme kartı üzerinden sensörleri ile uygulamalar geliştirmek
Dersin İçeriği
Aduino geliştirme kartları, Sensörler, Temel elektronik
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış ders notları
Notlar
https://gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/konu/arduino
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Elektronik elemanlarını tanır ve ölçüm yapar. |
| ÖÇ02 | Alternatif akım ve doğru akım arasındaki fark ile Analog ve Digital sinyal arasındaki farkı bilir |
| ÖÇ03 | Arduino boardlarının temel yapısını anlar ve bunları kullanır |
| ÖÇ04 | Arduino giriş çıkış pinlerini bilir. |
| ÖÇ05 | Sensörleri temel yapısını anlar ve bunları kullanır |
| ÖÇ06 | Aduino ile basit program yazar |
| ÖÇ07 | Günlük hayatta kullanılabilecek devre geliştirir |
| ÖÇ08 | Hataları bulup çözümler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar | 3 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. | 4 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. | 4 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Direnç renk kodları, dirençlerin bağlanması | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Kapasitör: kapasitör çeşitleri, kapasitörlerin bağlanması | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Yarıiletkenler: diyot, zener diyot, LED. | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Yarıiletkenler: transistörler. | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Röle ve uygulamaları. | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Sensör Çeşitleri, Uygulama Alanları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Ardiono tanımı ve çeşitleri | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Arduino Temel Komutları (PinMode, digitalWrite,DigitalRead) | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Arduino Komutları (if else while switch ) | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Dijital ve Analog veri girişi işlemleri birinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Dijital ve Analog veri çıkışı işlemleri ikinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Android Programlamaya Giriş | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Arduino projeleri ve kodlama birinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Arduino projeleri ve kodlama ikinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||