Genel Bilgi
Kod | BL130 |
Ad | Ticari Matematik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İş yaşamında sıkça karşılaşılan temel matematiksel problemleri çözebilmek ve sayısal kararlarda değerleri muhakame etme alışkanlığı kazandırır.
Dersin İçeriği
Oran ve orantı, yüzde ve binde hesapları, maliyet ve satış hesapları, faiz hesapları, iskonto hesapları yapar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ticari Matematik Ders Notları (Basılmamış)
Notlar
Ticari Matematik - Sıddık ARSLAN (Nobel Akademik Yayıncılık)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ticari matematik işlemlerini kavrar |
ÖÇ02 | Temel mukayese işlemlerini kavrar |
ÖÇ03 | Yüzde hesaplarını yapar |
ÖÇ04 | Faiz hesaplarını yapar |
ÖÇ05 | Kar ve zarar yorumu yapar |
ÖÇ06 | Ticari işletmelere taban işlemleri hazırlar |
ÖÇ07 | Senet işlemlerini aktif olarak yapar |
ÖÇ08 | Bileşik faiz işlemlerini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içerikleri hakkında bilgi paylaşımı | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yüzde hesapları | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Oran-orantı | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yüzde hesapları ve oran orantı hakkında genel tekrar ve karışık problem çözümü | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Maliyet-Satış-Kar-Zarar Problemleri | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Faiz hesaplamaları | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | bileşik faiz problemleri | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | iskonto hesapları | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | faiz ve iskonto hesapları ile ilgili karışık örnek çözümleri | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | karışım problemleri | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | karışım ve alaşım hesaplamaları genel tekrar ve karışık problemler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Birleştirilmiş Senetler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Eşdeğer Senetler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Eşdeğer Senetler ve Birleştirilmiş Senetler örnek uygulamalar | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |