Genel Bilgi
Kod | SRS320 |
Ad | Seramik Heykel |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat ve tasarımda el-göz koordinasyonunu geliştirmeye, görsel algıyı arttırmaya, estetik değerlerin oluşmasına, özgün ve yaratıcı sanat eserlerinin ortaya çıkmasına yönelik olarak, üç boyutlu plastik şekillendirme aşaması için gerekli teknik ve malzeme bilgisini edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Seramik malzeme ile anatomik modellemeye yönelik olarak bir modelden hareketle etüd ve maket çalışmaları, şekillendirmeye uygun malzeme tespiti ve hazırlanması, anatomiye ait teorik bilgilendirme, şekillendirme aşamasında uygulamalı bilgiler edinme, rötuşlama, alçı kalıp alma, döküm ve sıvama yöntemlerinin öğretilmesi, ilk pişirime hazır hale getirilmesi, sonuçların değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sevim C. (1994). Türkiye’de Seramik Heykel, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
Notlar
Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller, Eda Kaytan, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2009
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Figür çalışmak için gerekli temel anatomik bilgileri edinir ve gözlemleme yeteneğini geliştirir. |
ÖÇ02 | Bir modelleme projesinin etüd ve maket çalışmasından itibaren nasıl şekillenip sonuçlandırıldığı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Duyusal ve soyut algıyı somutlaştırma becerisi gelişir. |
ÖÇ04 | Farklı plastik şekillendirme tekniklerini ve malzemelerini kullanabilir, büyük boyutlu çalışmalar yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anatomik modelleme için etüt ve model çalışmaları, anatomisi hakkında genel teorik bilgiler. | Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Anatomik modellemenin öncülleri ve çağdaşları ve çalışmaları hakkında yorumlar. | Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Seramik heykelin modelinin gözlemlenmesi, desen çizimi, etüdler, malzeme seçimi, maket çalışması. | Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Maket çalışmaları hakkında yorum ve değerlendirmeler. Seçilen modelin geliştirilmesi, hammadde seçimi. | Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Seramik modelleme için kullanılacak malzemelerin hazırlanması, istenen boyutu elde etmek için kilde toplam küçülmenin hesaplanması. | Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Şekillendirme çalışmaları, çalışmalar için denetim ve rehberlik. | Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Ayrıntılı çalışmalar, perdah veya doku çalışmaları. | Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. 1 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. 2 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Deri sertliği kıvamında yapılması gereken renklendirme ve astarlama çalışmaları. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Çalışmaların sağlıklı biçimde kurutulması ve İlk pişirim aşaması. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | İlk pişirim sonrası oksitllerle ve pigment boyalarla renklendirme, astarlama ve sırlama çalışmaları. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. 1 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. 2 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini.Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |