SRS320 Seramik Heykel

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS320
Ad Seramik Heykel
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanat ve tasarımda el-göz koordinasyonunu geliştirmeye, görsel algıyı arttırmaya, estetik değerlerin oluşmasına, özgün ve yaratıcı sanat eserlerinin ortaya çıkmasına yönelik olarak, üç boyutlu plastik şekillendirme aşaması için gerekli teknik ve malzeme bilgisini edindirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Seramik malzeme ile anatomik modellemeye yönelik olarak bir modelden hareketle etüd ve maket çalışmaları, şekillendirmeye uygun malzeme tespiti ve hazırlanması, anatomiye ait teorik bilgilendirme, şekillendirme aşamasında uygulamalı bilgiler edinme, rötuşlama, alçı kalıp alma, döküm ve sıvama yöntemlerinin öğretilmesi, ilk pişirime hazır hale getirilmesi, sonuçların değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sevim C. (1994). Türkiye’de Seramik Heykel, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.

Notlar

Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller, Eda Kaytan, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2009


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Figür çalışmak için gerekli temel anatomik bilgileri edinir ve gözlemleme yeteneğini geliştirir.
ÖÇ02 Bir modelleme projesinin etüd ve maket çalışmasından itibaren nasıl şekillenip sonuçlandırıldığı ile ilgili bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Duyusal ve soyut algıyı somutlaştırma becerisi gelişir.
ÖÇ04 Farklı plastik şekillendirme tekniklerini ve malzemelerini kullanabilir, büyük boyutlu çalışmalar yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anatomik modelleme için etüt ve model çalışmaları, anatomisi hakkında genel teorik bilgiler. Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Anatomik modellemenin öncülleri ve çağdaşları ve çalışmaları hakkında yorumlar. Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Seramik heykelin modelinin gözlemlenmesi, desen çizimi, etüdler, malzeme seçimi, maket çalışması. Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Maket çalışmaları hakkında yorum ve değerlendirmeler. Seçilen modelin geliştirilmesi, hammadde seçimi. Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Seramik modelleme için kullanılacak malzemelerin hazırlanması, istenen boyutu elde etmek için kilde toplam küçülmenin hesaplanması. Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Şekillendirme çalışmaları, çalışmalar için denetim ve rehberlik. Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Ayrıntılı çalışmalar, perdah veya doku çalışmaları. Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. 1 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. 2 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Deri sertliği kıvamında yapılması gereken renklendirme ve astarlama çalışmaları. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Çalışmaların sağlıklı biçimde kurutulması ve İlk pişirim aşaması. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 İlk pişirim sonrası oksitllerle ve pigment boyalarla renklendirme, astarlama ve sırlama çalışmaları. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. 1 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. 2 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini.Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:22