Genel Bilgi
Kod | EEE495 |
Ad | Introduction to Embedded Systems Design |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gömülü sistem uygulamaları, mikrokontrolcülerin CPU mimarisi, Embedded C Programming, Assembly, GPIO, saat ve zamanlayıcılar, Interrupts, Low Power applications, PW
Dersin İçeriği
Gömülü Sistem uygulamaları, sistem işlemci mimarisi, bellek yapısı, çevresel üniteler: portlar, zamanlayıcılar, analog-sayısal çeviriciler, seri iletişim üniteleri, saat devreleri, kesmeler ve düşük güç modları.
Dersin Ön Koşulu
Bilgisayar Programlama Dersi
Kaynaklar
Introduction to Embedded Systems Using Microcontrollers and the MSP430, Manuel Jiménez Rogelio Palomera Isidoro Couvertier
Notlar
Yazılım IDE Araçları, Donanım Geliştirme Kartları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrokontrolcü programı geliştirir. |
ÖÇ02 | Öğrenci bir gömülü sistemi tasarımı yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenci bir gömülü sistemi analiz ederek fonksiyonel doğrulamasını yapar. |
ÖÇ04 | Öğrenci güncel emülasyon yazılım ve donanımını kullanarak gömülü sistemlerde bulunan sorunları tesbit eder ve çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gömülü sistem uygulamalarına giriş | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yazılım ve donanım araçlarının kurulumu. | Yazılım ve donanım kullanıcı kılavuzunu oku ve yazılımları bilgisayarına kur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mikrokontrolcü ve CPU Mimarisi | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Gömülü Sistemler için C Programlama | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Gömülü Sistemler için Assembly Programlama | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Genel Amaçlı Giriş Çıkış | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kesmeler ve Güç Modları | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar yap. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sayısal Giriş ve Çıkış Üniteleri ve ayarlanmaları. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Saat Sistemi ve Zamanlayıcılar | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Analog Veri Giriş ve Çıkışı | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Seri İletişim: UART | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | SPI, I2C İletişim. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Proje Çalışması | Proje belgelerini hazırla | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proje Sunum Hazırlığı | Proje sunumunu hazırla | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar yap. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar yap. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,28 | ||
AKTS | 5 AKTS |